News alert Video E OFICIAL. S-a deschis Serviciul de Permise și Înmatriculări din Someșeni. Boc: „Cetățenii Clujului economisesc timp și bani”
- Scris de Sergiu Vlăgea
- 16 Noi 2020, 12:03
- Administraţie
- Ascultă știrea
Serviciul de Permise și Înmatriculări (SPI) Cluj s-a mutat din Gheorgheni în noul sediu din cartierul Someșeni, situat în clădirea Biroului Vamal de Interior.
Serviciul va funcționa în noul sediu de pe str. Traian Vuia nr. 157. Spațiul este dublu ca suprafață față de vechea locație. A fost amenajat cu dotările necesare pentru ca activitățile specifice să se realizeze în bune condiții și cu respectarea măsurilor sanitare.
„Prin mutarea SPI, cetățenii Clujului economisesc timp, bani, iar un cartier rezidențial din Cluj-Napoca scapă de poluare, de un trafic infernal. 300-500 de mașini erau zilnic în Gheorgheni în pandemie, înainte erau și 800 de mașini.
Pentru asta, autoritățile locale și naționale și-au dat mâna, iar astăzi suntem în măsură să prezentăm acest nou sediu. Primăria a investit 90.000 de euro pentru lucrarea de aici, e vorba de amenajarea parcării cu 100 de locuri, amenajare de trotuar și stație de transport în comun.
Cetățeanul câștigă timp, dar are și posibilitatea să plătească toate taxele aici, fără să mai vină în centru, la primărie. Avem un ghișeu cu cinci funcționari, care asigură că omul, după ce și-a făcut radierea sau înmatricularea, merge la ghișeu și își achită și taxele”, a declarat edilul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.
Acesta a ținut să le mulțumească public autorităților și prefectului Mircea Abrudean pentru colaborare.
„Pentru noua locație de la BVI acest demers a constituit o prioritate pentru mine, ca prefect; acesta a mai fost inițiat în anii 2008-2009, dar nu s-a finalizat. Până la urmă am reușit acest lucru cu sprijinul Primăriei Cluj-Napoca, cu sprijinul Direcției Generale a Finanțelor Publice Cluj, bineînțeles cu sprijinul Ministerului Afacerilor Interne și al Direcției de Permise și Înmatriculări.
„Sunt foarte multe avantaje ale acestei locații față de vechiul amplasament, de pe str. Albac. Vorbim despre o parcare pentru cetățenii care se adresează acestui serviciu, care sunt între 700 și 800 pe zi, parcarea este adiacentă acestei locații și numără peste 100 de locuri. Vorbim de un spațiu dublu față de ceea ce avem la vechea locație, care permite desfășurarea în condiții normale, optime pentru anul în care ne aflăm”, a precizat Abrudean.
Primăria Cluj-Napoca a investit 431.758 de lei, fără taxa pe valoarea adăugat, pentru amenajarea unei zone cât mai accesibile pentru clujeni: 80 locuri de parcare, reamenajarea trotuarelor, înființarea unei stații pentru transport în comun în fața clădirii, înființarea unei treceri de pietoni.
Pe lângă diminuarea aglomerației la acest serviciu, obiectivul municipalității a fost să contribuie la a face cât mai ușoare pentru cetățean procesele legale necesare. În incinta clădirii este deschis și un birou al primăriei pentru plata taxelor necesare la înmatriculări, radieri auto, astfel încât toate operațiunile legale obligatorii sa poată fi derulate pe loc, fără a fi necesare alte deplasări.
A fost amplasată și o stație de transport în comun în apropiere. Cetățenii se pot deplasa la și de la sediul serviciului cu mijloacele de transport care circulă pe liniile 5 și 8 și cu cele de pe ruta Cluj-Napoca – Apahida.