Foto "Epopeea halucinantă" a unui lot de pe Autostrada Transilvania: Cei de la Erbașu par hotărâți să rupă blestemul Bechtel

"Epopeea halucinantă" a unui lot de pe Autostrada Transilvania: Cei de la Erbașu par hotărâți să rupă blestemul Bechtel
https://www.facebook.com/proinfrastructura/
Epopeea halucinantă a unui lot de pe Autostrada Transilvania: Cei de la Erbașu par hotărâți să rupă blestemul Bechtel
Epopeea halucinantă a unui lot de pe Autostrada Transilvania: Cei de la Erbașu par hotărâți să rupă blestemul Bechtel
Epopeea halucinantă a unui lot de pe Autostrada Transilvania: Cei de la Erbașu par hotărâți să rupă blestemul Bechtel
Epopeea halucinantă a unui lot de pe Autostrada Transilvania: Cei de la Erbașu par hotărâți să rupă blestemul Bechtel

Asociația Pro Infrastructură scrie despre despre antreprenorul Erbașu că, deşi se află la primul sector de autostradă, pare hotărât să rupă blestemul (și gura târgului) și să inaugureze lotul Chiribiș-Suplacu de pe Autostrada Transilvania în luna decembrie 2025. 

Lucrările la A3 - Autostrada Transilvania trebuiau să fie gata în 2012. La 20 de ani de la debutul șantierului, astăzi se circulă doar pe aproximativ 140 de km. Autoritățile spun că A3 va fi finalizată în 2030, dar nici un scenariu nu mai este sigur. "Chiribiș-Suplacu, cât mai răbdăm? Pe 16 iunie 2024 am "sărbătorit" 20 de ani de la prima cupă de excavator dată de Bechtel pe Autostrada Transilvania între Biharia și Suplacu de Barcău.

Pe Chiribiș-Suplacu epopeea halucinantă a ajuns la contractul actual semnat cu Erbașu în 24.11.2023, cu ordin de începere emis în 15.03.2024, care prevede 6 luni de proiectare și alte 18 de execuție. Așadar termenul de finalizare este martie 2026, dacă nu vor fi întârzieri la proiectarea scadentă în septembrie 2024.

Cei de la Erbașu, aflați la primul lor sector de autostradă, par hotărâți să rupă blestemul (și gura târgului) și să inaugureze lotul în decembrie 2025. Se pregătesc și se agită în teren. Rămâne de văzut dacă vor avea forța să deschidă la sfârșit de 2025. Isprava pare fezabilă dar constructorul trebuie să se mobilizeze exemplar.

Tehnic, tronsonul nu este într-un relief dificil și dealurile (în mare parte) au avut timp berechet să se mai așeze. Singurele provocări ar fi mai degrabă logistice, cum ar fi transportul imenselor grinzi tip U făcute de Bechtel.

Și să sperăm că grinzile, pilele, terasamentele și consolidările executate de americani acum aproape 20 de ani nu vor trebui (în mare parte) refăcute. Ca blestemul să meargă până la capăt, pe lotul vecin de la Chiribiș până la Biharia grupul Selina păstorit de Beni Rus este încă în procese contra CNAIR care nu par a se încheia prea curând.

Ordinul de începere este dat... pentru luna mai a anului viitor. Până atunci avem doar meciuri în instanță, nu și utilaje la lucru. Poate cele două părți o vor da cumva la pace, dar nu ne facem speranțe deșarte. Selina joacă de toți banii, șeful CNAIR Pistol n-are gloanțe, iar ministrul Grindeanu probabil nici nu știe să arate la hartă unde e Chiribiș", a transmis Asociația Pro Infrastructură pe pagina oficială de Facebook. 

Deputatul liberal Radu Moisin a spus, la ZIUA LIVE, că tergiversarea lucrărilor pe A3 reprezintă o pată de rușine pe blazonul României că nu a reușit să facă o autostradă în 20 de ani.  415 kilometri de drum rapid ar fi trebuit să traverseze Ardealul, de la Brașov până la granița cu Ungaria, la Oradea. Între timp, proiectul a fost retrasat. În 2024, se circulă pe circa 140 de kilometri, iar CNAIR spune că unele porțiuni vor fi gata abia peste patru-șase ani. 

Comenteaza