Eşecul unui alt contract: reeditarea montană a “centurii de diamant”

Eşecul unui alt contract: reeditarea montană  a “centurii de diamant”
Contractul pentru modernizarea drumului turistic Răchiţele – Ic Ponor se va anula, având în vedere că reprezentanţii constructorilor solicita plăţi suplimentare de 1,4 milione de lei. Lucrarea trebuia încheiată acum doi ani.

Consiliul Judeţean n-a putut ajunge la o înţelegere cu constructorul drumului turistic Răchiţele - Ic Ponor, astfel că se trece la rezilierea contractului. Preşedintele administraţiei judeţene, Horea Uioreanu, a afirmat că nu poate accepta noile pretenţii ale consorţiului româno-maghiar MBS Group, Alfa Rom, Nemzetkozi Betonut, privind majorarea costurilor de execuţie cu 1,4 milioane de lei. În consecinţă, ar urma să se organizeze o nouă licitaţie, pentru încheierea unui contract cu un alt constructor. Consiliul Judeţean putea decide încă de anul trecut să scape de MBS, însă a ales sa înnoiască termenul de finalizare a lucrarii cu 9 luni. Şi acest termen a expirat, în martie 2013, iar MBS a reuşit să execute doar 20% din lucrările de asfaltare.

Proiectul privind modernizarea drumului turistic Răchiţele - Ic Ponor e blocat. Ultimul termen acordat de Consiliul Judeţean pentru finalizarea acestei lucrări - 17 martie 2013 - a fost din nou încălcat, iar preşedintele Horea Uioreanu susţine că nu se mai poate face nimic, umând să se treacă la rezilierea contractului. Consorţiul româno-maghiar MBS Group, Alfa Rom, Nemzetkozi Betonut, a reuşit să finalizeze doar 20% din lucrările de asfaltare, iar în prezent vine cu pretenţii pe care administraţia judeţeană refuză să le accepte. "Vor un nou termen, dar şi costuri suplimentare de peste 1,4 milioane de lei. Am încercat să purtăm o serie de negocieri. Le-am explicat că am putea acord un nou termen. Chiar am avut dicuţii pe un grafic de lucrări şi propunerea noastră era ca ei să finalizeze lucrarea până în august, anul acesta. Din păcate nu sunt de acord să mai lucreze dacă nu obţin bani în plus. Or, nu avem cum să acceptăm aşa ceva. Consorţiul codus de MBS, când a câştigat acest contract, s-a angajat la un anumit preţ, umând ca lucrarea să se finalizeze într-un anumit termen. Nu a reuşit să-şi respecte angajamentul şi acum vine şi spune că nu ajung banii pentru materiale, pentru că s-ar fi scumpit. Dar cine este de vină că lucrarea nu a fost terminată în timp util? Cu siguranţă nu Consiliul Judeţean. Oricum, în contract nu scrie că noi ar trebui să le acceptăm majorări de costuri din astfel de motive, ca atare, din punctul meu de vedere, problema e lămurită, voi propune plenului rezilierea acestui contract", a afirmat liderul administraţiei judeţene, Horea Uioreanu.

Ipoteza rezilierii contractului cu MBS Group s-a luat în calcul încă din toamna anului trecut, când reprezentanţii consorţiului au venit să solicite o nouă amânare a termenului de finalizare a lucrării. Executivul a fost de acord să aprobe un termen de nouă luni, deşi mai mulţi consilieri judeţeni au atras atenţia că volumul de lucru este mult prea mare şi că firmele nu se vor putea încadra. Totuşi, concesia în favoarea MBS s-a făcut, şi ce este mai grav, nu s-a impus nici o clauză de penalitate, pentru eventualitatea în care firma v-a demonstra din nou că nu este în măsură să-şi respecte angajamentul. Sursele ZIUA de CLUJ au afirmat că pe numele firmei MBS s-ar fi solicitat deschiderea procedurii de insolvenţă. Reprezentanţii acestei firme nu au putut fi contactaţi pentru a oferi detalii.

În schimb, Horea Uioreanu a precizat că după reziliere, în cel mai scurt timp va fi demarată o nouă procedură de licitaţie pentru contractarea lucrărilor care au mai rămas de executat. "Mai sunt lucrări de asflatare în proproţie de 80%. Indiferent de reacţia MBS, noi mergem pe varianta organizării unei noi licitaţii, pentru că îmi doresc ca acest proiect să se finalizaze anul acesta", a spus Uioreanu. În paralel, ar urma să demareze şi lucrările la cele nouă poduri de pe traseul acestui drum turistic. Consiliul Judeţean a adjudeecat lucrarea societăţii Samus Construcţii Dej, care s-a angjat, pentru preţul de peste 3,9 milioane de lei, să finalizeze podurile în cinci luni. Pe de altă parte, mai există un risc major, în cazul acestui proiect de 20,9 km. Consiliul Judeţean riscă să piardă finanţarea europeană din pricina faptului că proiectarea nu ar fi prevăzut un racord cu drumul turistic de pe terioriul judeţeului Bihor. Uioreanu apreciază că se va găsi o soluţie şi pentru această situaţie.

 

Comenteaza