La Berlin cu pălincă, la Madrid cu pixuri. Urmează München, cu IT-ul

La Berlin cu pălincă, la Madrid cu pixuri. Urmează München, cu IT-ul
Aproape 10.000 de euro de la bugetul local urmează să fie cheltuiţi pentru participarea primăriei clujene la târgul imobiliar şi de investiţii de la München, Expo Real, din octombrie. Propunerea de alocare de sumă va fi dezbătută de Consiliul Local la şedinţa ordinară de săptămâna următoare.

Pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a forului local clujean apare un proiect de hotărâre privind însuşirea protocolului de colaborare privind participarea la târgul Expo Real München şi alocarea sumei de 41.528 lei, din bugetul local pe 2013, pentru participarea municipalităţii clujene la Expo Real München, Germania, în perioada 7-9 octombrie.

Ovidiu Câmpean, şeful Direcţiei de comunicare, relaţii comunitare şi turism a primăriei a declarat, pentru ZIUA de CLUJ, că este vorba despre o colaborare cu clusterul IT din care primăria clujeană face parte şi că suma este destinată deplasării unei delegaţii a acestei asociaţii la târgul din Germania. "Eu, personal, nu mă duc la acest târg. Este vorba despre un parteneriat de colaborare cu cei de la clusterul IT. Încă nu am stabilit dacă va merge şi cineva din primărie. În principiu merg ei. Suma de bani este destinată deplasării unei delegaţii la respectivul târg", a explicat Câmpean. El a adăugat că mai multe detalii le pot oferi reprezentanţii clusterului.

Conducerea Clusterului IT din Cluj va oferi un răspuns cu privire la participarea la târgul de la München în cursul zilei de luni. Cel mai costisitor proiect al recent-înfiinţatului cluster, Cluj Innovation City, vizează crearea unei dezvoltări urbane, satelit al Clujului, cu spaţii dedicate IT-ului şi industriilor inovatoare. În vară, reprezentanţii clustetului menţionau că lucrează la finanţarea studiului de fezabilitate. Cel mai important proiect al clusterului înfiinţat în 2012 ar avea nevoie de 300 ha de teren şi de investiţii de 300 de milioane de euro. Acesta ar reuni, în următorii 15 ani, 20.000 de specialişti IT, conform planurilor anunţate. Nu există deocamdată nici teren identificat, nici investitori care să asigure finanţarea.

Primăria clujeană a mobilizat în anii trecuţi fonduri de la bugetul local, de câteva mii de euro, pentru participarea instituţiei la târguri internaţionale de turism - acum doi ani la Berlin, anul trecut la Madrid şi la Lugano, pentru ridicare unei distincţii. Miza pentru participarea la aceste târguri s-a legat de promovarea oraşului din perspectiva candidaturii la titlul de Capitală Culturală Europeană. La Berlin, echipa primăriei a fost contactată de agenţii de turism din Polonia, Elveţia sau India, interesate de parteneriate cu agenţii din Cluj, dar şi de oferta turistică a oraşului de pe Someş, atracţia maximă fiind ţuica prezentată la standul municipiului. La Madrid, Clujul a fost promovat cu pixuri Visit Cluj şi a adunat la stand 2.500 de vizitatori.
Expo Real este un târg internaţional, imobiliar şi de investiţii, organizat anual la München din 1998, fiind unul dintre cele mai mari evenimente de acest gen realizate în Europa pentru mediul de afaceri. Participă cu produse şi servicii 1.700 de expozanţi, pe un spaţiu expoziţional de 64.000 mp, conform datelor făcute publice de organizatori. Târgul adună 38.000 de participanţi din 71 de ţări, 400 de speakeri în programul de conferinţe, care se adaugă evenimentelor expoziţionale. Participanţii vin din diverse sectoare: dezvoltatori, investitori, arhitecţi, proiectanţi, specialişti în finanţe, dar şi reprezentanţi ai unor regiuni economice sau ai unor oraşe. (L. SILEA)

 

Comenteaza