Liber la defrişat. Autostrada Gilău - Nădăşelu o ia prin pădure

Liber la defrişat. Autostrada Gilău - Nădăşelu o ia prin pădure
Unul din principalele impedimente care încetinesc construcţia tronsonului Gilău - Nădăşelu al Autostrăzii Transilvania, lipsa acordului de mediu pentru defrişarea porţiunii de pădure de pe traseu, a fost eliminat.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a obţinut în prima zi din luna martie ordinul de ministru necesar pentru ca pădurea respectivă, cu o lungime de 1 km, să poată fi defrişată.

Prin acesta, a fost aprobată scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a suprafaţei pe amprenta căreia va fi realizat sectorul 3A din tronsonul Gilău - Nădăşelu al Autostrăzii Transilvania.

Potrivit CNADNR, terenul, situat între km 4+650 - km 5+550, pe raza Ocolului Silvic Gilău din cadrul Direcţiei Silvice Cluj, este proprietate publică a statului, aflat în administrarea Ministerului Transporturilor, prin CNADNR. Acesta a fost dobândit în condiţiile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local, cu modificările şi completările ulterioare.

Reprezentanţii CNADNR au precizat că scoaterea definitivă din fondul forestier naţional a terenului menționat se face cu defrişarea vegetaţiei forestiere.

Lucrările la tronsonul Gilău - Nădăşelu, cu o lungime de 8,7 km, aflate într-un stadiu avansat de execuţie, au fost demarate în august 2014, fiind realizate de asocierea UMB Spedition - Tehnostrade. Costul lor se ridică la 59 de milioane de euro, iar finanţarea este asigurată doar de la bugetul de stat.

Iniţial construcţia acestui tronson de autostradă trebuia să fie finalizată în luna aprilie 2016, însă termenul nu va putea fi respectat din cauza unor tergiversări birocratice. În 25 februarie, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, aflat într-o vizită la acest şantier, a precizat că întreg tronsonul va fi finalizat până la finalul acestui an.

Comenteaza