Breaking news Update Live Video Foto Moment istoric la Cluj! S-a semnat contractul pentru METROU / Sunt prezenți premierul Ciucă, ministrul Transporturilor, constructorii turci

Contractul de aproximativ 9 miliarde lei pentru magistrala de metrou M1 de la Cluj-Napoca a fost semnat, joi, 25 mai 2023, în prezența premierului Nicoale CIucă și a miniștrilor Lucian Bode și Sorin Grindeanu. Evenimentul a avut loc în Sala de sticlă a primăriei Cluj-Napoca. Conform edilului Emil Boc, 9 stații ar trebui să fie terminate în 2026, dar metroul trebuie să fie funcțional abia în 2031.

UPDATE 3:  „Aș dori să vă anunț că subsidiarele companiei noastre au câștigat un proiect similar în Dubai. Ei sunt gata să execute aceeași calitate și la Cluj, la termenele decise”, au declarat reprezentanții constructorului Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada. 

Ministrul Sorin Grindeanu a spus că, bănățean fiind, este invidios pe modelul de administrație liberală a Clujului și că ar vrea astfel de reușite și la Timișoara"Sunt invidios pe clujeni. În ultimul an și jumătate, am încercat să ne ținem de bornele asumate. Sunt invidios pentru că administrația din Cluj a știut să pună proiecte importante în PNRR”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. 

La rândul său, premierul Ciucă a spus: "Mă bucur să revin la Cluj cu o astfel de ocazie, în care se lansează un proiect în premieră pentru România. Primul proiect de o asemenea valoare in ultimii 30 de ani, dar și ca însemnătate, al doilea municipiu reședință de județ, după Capitală, care va avea metrou. Mai multe proiecte specifice au făcut ca municipiul Cluj-Napoca să fie remarcat la nivel european, ca un oraș în care calitatea vieții, evoluția economică, se ridică la nivelul standardelor din țările dezvoltate. Noi nu am făcut nimic altceva decât să spijinim un proiect al autorităților locale. Acest proiect este rezultatul eforturilor complementare între autoritățile locale și centrale”.

Nu în ultimul rând, ministrul Bode, numit de Boc "părintele fondator al metroului”, a spus: ''Este o imensă bucurie să văd că munca noastră din 2020 încoace dă rezultate. Atunci am decis să descentralizăm investițiile în infrastructura de transport, să dăm posibilitatea autorităților locale să se ocupe de proiectele importante, să le implementeze. Prin implicarea de atunci, iată că putem să avem rezultate”. Bode a mai spus că prin PNRR se asigură finanțare pentru linia de metrou M1 (300 milioane de euro), Magistrala CFR 300 Cluj – Oradea și Autostrada Transilvania, loturile UMB.

UPDATE 2: Primarul Emil Boc și reprezentanții firmei din Turcia au semnat contractele pentru viitorul metrou al Clujului.

„Să fie într-un ceas bun. Doamne Ajută! Mulțumim Europei și mulțumim Guvernului României! Succes firmei! Împreună vom reuși”, a spus Boc.

Moment istoric la Cluj! Se semnează contractul pentru Metrou / Sunt prezenți premierul Ciucă, ministrul Transporturilor, constructorii turci

Update 1: Ceremonia de semnare a contractului pentru proiectarea și execuția magistralei de metrou M1 din Cluj-Napoca, finanțat din PNRR, a început la ora 15:45.

Participă la eveniment: Premierul Nicolae Ciucă, Șeful Cancelariei premierului, Mircea Abrudean, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ministrul de Interne, Lucian Bode, eurodeputații Rareș Bogdan, Daniel Buda, Vasile Blaga, primarul Floreștiului Bogdan Pivariu, dar și reprezentanții constructorilor turci de la Gulermak și ambasadorul Turciei în România.

Prima linie de metrou din afara Bucureștiului este cel mai mare contract din Transporturi de până acum, un contract ,,la cheie” pe 8 ani care primește 1,5 miliarde lei (300 de milioane Euro) prin PNRR.

Asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul cu o ofertă de 9 miliarde de lei. Contractul pentru Magistrala de 21 de kilometri și 19 stații are o durată de 96 de luni și are 300 de milioane de euro finanțare prin PNRR. Ministerul Transporturilor asigură finanțarea de la bugetul de stat, fonduri europene, dar și Primăria Cluj-Napoca va avea o contribuție de la bugetul local. Finanțarea din PNRR de 300 de milioane Euro este pentru structura primelor 9 stații cu termen de finalizare august 2026.

„Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj. Valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:

– valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;

– valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA; Durata totală a contractului este de 96 de luni”, arată Primăria Cluj Napoca.

Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.

"Se începe dintr-o parte, din Sopor, că acolo ai spațiu, teren viran, spațiu deschis pe unde să intre "șoarecele" ăla. Într-un an de zile trebuie făcute toate stațiile. De la Florești nu au de unde. Altfel, omor Floreștiul. Încep de unde fac cel mai mic deranj. Nu pot altfel", a declarat recent edilul Boc. 

"Avem două jaloane mari și late: 31 iulie 2026 - pentru finalizare a 9 stații, de la Sopor la strada Câmpului, nu trebuie să fie funcțional metroul ci stațiile și tunelul și 2031 de a avea funcțional întregul metrou. O să venim cu detalii la momentul potrivit", a mai spus Boc, la ZIUA LIVE. 

Metroul Clujului trebuie să fie funcțional integral până în 2031.

 

Comenteaza