Nu se mai face METROUL din Cluj? Tarcea: ''Nimic mai fals. Există un grup de oameni care nu doresc ca orașul ăsta să se dezvolte''

Nu se mai face METROUL din Cluj? Tarcea: ''Nimic mai fals. Există un grup de oameni care nu doresc ca orașul ăsta să se dezvolte''

Viceprimarul Dan Tarcea a fost întrebat, la ZIUA LIVE, despre viitorul proiectului metroului din Cluj-Napoca, în contextul în care s-a pierdut finanțarea prin PNRR. În noiembrie 2024, ar urma să ajungă în municipiu ''cârtițele'' care vor săpa tunelurile. 

"Nimic mai fals. Există un grup de oameni care nu doresc ca orașul ăsta să se dezvolte. Îi mulțumesc lui Dumnezeu că oamenii ăștia nu au ajuns să ia niciodată decizii pentru Cluj. Avem o realitate, că în 2004 Clujul era pe locul 5, iar azi este primul după Capitală. Municipiul are cea mai mare calitate a vieții din România, studiile o arată. Vedem realitatea și ne spune UE, municipiul a avut cea mai mare creștere economică din Uniunea Europeană. Nu în ultimul rând, este și contribuția clujenilor care au înțeles care e cheia pentru dezvoltare. Avem proiecte în derulare de peste 4.5 miliarde de euro. Nu mai există oraș în România care să își asume asemenea proiecte. Noi am fi putut foarte bine să nu ne asumăm aceste proiecte, centura, metrou, tren metropolitan, ar fi trebuit făcute de Guvern, dar și acesta are capacitate limitată. Și atunci ne-am întrebat ce putem face pentru un oraș care să fie sustenabil, nepoluat, în care să se întoarcă oamenii acasă? De aceea ne-am asumat aceste proiecte mari și foarte foarte grele. Doar proiectul metroului este de 2 miliarde de euro. Centura metropolitană valorează 1.3 miliarde de euro.'', a declarat viceprimarul Dan Tarcea, la ZIUA LIVE. 

''Dragi clujeni, acest proiect are contract de finanțare asigurat de statul român. Nimeni niciodată nu îți va trimite în cont 2.5 miliarde de euro, care să stea acolo pe 10 ani. Banii vin etapizat. Cârtițele au aproape 300 de tone. Ele când vin la Cluj vor trebui asamblate, lucru care durează cam 3 luni. O companie care are suspiciuni că acest proiect nu are bani, credeți că investește să comande aceste cârtițe? Firma a comandat, a plătit avansul. Ele nu pot să iasă din fabrică, dacă nu sunt achitate. Gândiți-vă, oameni buni, la aceste elemente. Cel mai probabil aceste cârtițe vor ajunge în noiembrie. Unii vor zice că le vom aduce înainte de campanie, acest cor de negativiști va mai găsi două virgule. Clujenii o să se lămurească în momentul în care vor veni cârtițele, când vor intra la săpat și când vom avea primii zeci de metri de tunel săpat'', a punctat Tarcea. 

Miercuri, 5 iunie 2024, au început lucrările la metroul din Cluj-Napoca. La inaugurarea șantierului au participat, alături de edilul Emil Boc și autorități locale și județene, și Marcel Ciolacu - premierul României, Nicolae Ciucă - președintele Senatului, Sorin Grindeanu - ministrul Transporturilor, Marcel Boloș - ministrul Finanțelor, Vasile Dîncu - fost vicepremier și ministru al Apărării, Lucian Bode - vicepreședinte al Camerei Deputaților, Daniel Buda - europarlamentar.

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Valoarea totală a contractului este de 13,69 miliarde de lei.

Proiectul metroului din Cluj-Napoca trebuia să primească o finanțare prin PNRR de 310 milioane de euro. Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a fost elaborat de fostul ministru Cristian Ghinea și echipa sa din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Banii vor fi alocați din alte fonduri. 

 

Comenteaza