Oficial: Primăria a stabilit de când se vor ridica maşinile şi cât va costa

Oficial: Primăria a stabilit de când se vor ridica maşinile şi cât va costa
Primarul Emil Boc a anunţat marţi care sunt tarifele care vor fi percepute pentru ridicarea maşinilor parcate neregulamentar.

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunţat în premieră, marţi, la Realitatea FM, data de la care maşinile parcate neregulamentar vor fi ridicate şi cât este amenda pe care vor trebui să o plătească şoferii. 1 februarie este data pronunţată de primar, iar recuperarea maşinii va costa cel puţin 547 de lei.

„Preţul este compus din 247 de lei fără TVA, care reprezintă ridicarea, 169 de lei, fără TVA, transportul maşinii, şi 43 de lei, fără TVA, depozitarea pentru o zi. În total, 459 de lei, fără TVA, 547 de lei, cu TVA. La acest preţ se adaugă 43 de lei fără TVA pentru fiecare zi în care maşina este păstrată în depozitul RADP. Noi avem misiunea de a depozita vehiculele în siguranţă şi răspundem pentru eventuale daune. Dar şi cetăţeanul plăteşte această sumă de bani dacă îşi parchează maşina neregulamentar", a spus Emil Boc. Acesta a mai explicat că, în cazul în care şoferul ajunge la maşină înainte ca aceasta să fie transportată la RADP, va plăti doar 294 de lei, adică 247 + TVA.

Tarifele urmează să fie aprobate în prima şedinţă de Consiliu Local de anul acesta, programată săptămâna viitoare.

Şoferii vor fi informaţi în două etape despre reluarea ridicării maşinilor. Chiar în aceste zile, Poliţia Locală verifică dacă în locuri din preajma şcolilor, a instituţiilor publice, în zonele aglomerate etc, există amplasate semne de circulaţie care avertizează asupra ridicării maşinilor. Unde nu există, vor fi amplasate astfel de semne. Apoi, după şedinţa de Consiliu Local, vor exista câteva zile în care şoferii pasibili de ridicarea maşinii vor scăpa uşor, doar cu o informare în parbriz. De la 1 februarie, ridicarea autovehiculelor va începe oficial.

Maşinile care urmează să fie ridicate vor fi stabilite de Poliţia Locală, iar procedura va fi executată de RADP. Regia de administrare a domeniului public dispune de două maşini de ridicare. „Vom aloca fonduri pentru cumpărarea altor două, de ultimă generaţie. Sper ca în două luni, cât durează procedura de licitaţie, să le avem", a explicat Emil Boc.

Potrivit legii, "ridicarea autovehiculelor constituie serviciu public şi se realizează (...) de către administratorul drumului public sau de către administraţia publică locală". La Cluj, ridicarea maşinilor va fi realizată de Poliţia Locală şi Regia de Administrare a Domeniului Public (RADP), care are maşinile speciale şi parcarea unde vehiculele ridicate vor fi păstrate, într-un spaţiu de lângă magazinul Selgros.

La Cluj a mai funcţionat serviciul de ridicare a maşinilor, asigurat tot de RADP, în urma unei hotărâri de consiliu local. Costul eliberării maşinii era, atunci, de 372 de lei, iar depozitarea vehiculelor era taxată cu 43,4 lei pe zi.

Din iulie 2015, vehiculele nu au mai putut fi ridicate de primării, în urma unei decizii a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, potrivit căreia măsura tehnico-administrativă de ridicare a vehiculelor nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale. Pe de altă parte, poliţia rutieră putea face acest lucru, dar nu avea utilajele necesare. În decembrie 2016, Guvernul Cioloş a modificat şi completat regulamentul de aplicare a OUG 192/2002, privind circulaţia pe drumurile publice, astfel încât administraţiile locale să poată trece din nou la ridicare a vehiculelor care staţionează neregulamentar pe carosabil.


DECLARAŢIE
„Sper ca măsura să aibă efect asupra disciplinării traficului şi că nu vom mai vedea maşini în sensuri giratorii sau pe treceri de pietoni. Te duci în Mănăştur în sensul giratoriu de pe Islazului, în orice moment se poate petrece o tragedie. Şi nu doar acolo"
Emil Boc, marţi, la Realitatea FM

 

 

 

Comenteaza