Planul CTP după închiderea podului Traian. Soluţiile pentru troleibuze

Planul CTP după închiderea podului Traian. Soluţiile pentru troleibuze
Podul Traian ar urma să fie refăcut în totalitate. Mijloacele de transport în comun folosesc la maximum acest pod.

Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a fost obligată să caute soluţii pentru momentul în care vor începe lucrările la Podul Traian. Acesta nu va fi asfaltat, modernizat sau renovat, ci va fi complet reconstruit. Lucrările ar urma să înceapă în vara acestui an.

Liniile de troleibuz 1, 3, 4 şi 5 trec zilnic Podul Traian. 1 se întoarce din Piaţa 1 Mai, 3, 4 şi 5 vin de la gară. Odată cu startul lucrărilor de la pod, nu va mai putea fi păstrat traseul actual al acestor troleibuze. Conducerea CTP a finalizat strategia pentru momentul închiderii podului şi urmează să o prezinte Comisiei de circulaţie din Primăria Cluj-Napoca.

„Propunerea noastră către Comisia de circulaţie este ca să modificăm reţeaua pentru linia 1, care se va întoarce pe strada Paris şi va intra pe Bulevardul 21 Decembrie. Liniile 3, 4 şi 5 ar urma să vină până în Piaţa Mihai Viteazul, de unde călătorii vor fi transbordaţi în autobuze (care vor avea probabil plăcuţe 3A, 4A, 5A) şi vor merge până la gară. Vrem să înfiinţăm o staţie comună vizavi de agenţia de voiaj", a declarat directorul CTP, Liviu Neag.

Pe pod circulă şi autobuze, liniile 35, 36, 50, 9, 21 barat, 32 barat, dar acestea vor folosi strada Dacia pentru a ajunge în Piaţa Mihai Viteazul. Podul Traian s-a surpat în august 2013 pe o porţiune de 20 m. Incidentul s-a produs la doar patru luni după ce o femeie de 83 de ani era să cadă în Someşul Mic, din cauza unei găuri în pod.

Primăria Cluj-Napoca a semnat în urmă cu un an contractul pentru modernizarea Podului Traian cu firma Diferit, a cărei ofertă financiară a fost de 6,5 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Diferit e una dintre cele două companii care modernizează trama stradală de-a lungul liniei de tramvai. Lucrările nu au fost încă recepţionate din cauza puzderiei de neconformităţi de pe Horea şi Bariţiu, deşi termenul limită pentru închiderea proiectului era decembrie 2015.

Proiectul tehnic al Podului Traian a fost realizat de societatea Expert Proiect 2002 şi prevede executarea a patru benzi de circulaţie rutieră de 3,50 m, câte două pe fiecare sens, două piste de biciclete cu lăţimea de 1,6 m şi două trotuare pietonale cu lăţimea variabilă între 2,25 şi 3,5 m.

Termenul de realizare a Podului Traian este de şase luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

Iată cum va arăta Podul Traian.

 

Comenteaza