Video Primarul Boc îi răspunde lui Dorin Bob pe tema metroului: ''E un proiect strategic, nu unul contabil'' / ''De ce construiești atunci într-un oraș în care nu crește populația''

Primarul Boc îi răspunde lui Dorin Bob pe tema metroului: ''E un proiect strategic, nu unul contabil'' / ''De ce construiești atunci într-un oraș în care nu crește populația''

Primarul Clujului, Emil Boc, răspunde criticilor omului de afaceri Dorin Bob privind proiectul metroului.

Milionarul clujean Dorin Bob, unul dintre cei mai cunoscuți investitori imobiliari din oraș, a criticat dur proiectul metroului din Cluj-Napoca, susținând că este bazat pe date greșite și că va deveni o investiție inutilă. Potrivit acestuia, oprirea lucrărilor ar fi o soluție mai rentabilă decât continuarea unui proiect sortit eșecului. Declarațiile au fost făcute în cadrul Construction & Infrastructure Summit – Conference & Networking, unde Bob a comparat metroul clujean cu alte proiecte similare abandonate în întreaga lume.

Primarul Clujului, Emil Boc, a venit cu poziția oficială a administrației locale clujene în cadrul emisiunii ZIUA LIVE. ''Metroul de la Cluj este, în primul rând, o investiție strategică și nu o ecuație contabila. Dacă ne luăm după ecuația contabila, niciun proiect de infrastructură nu se va face, ele la prima vedere nu sunt rentabile. UE nici nu ar finanța dacă nu ar fi obiective strategige, care să ducă la creștere economice, diminuarea poluării și creșterea calității vieții. Nici metroul din Londra din 1863 nu ar fi pronit dacă era o ecutatie contabila. Nici cel de la New York, rămânea toată lumea să meargă cu căruță. Mai fac o precizare, a existat un studiu de prefezabilitate care a analizat 8 scenarii, de la monorail la tramvai, la tramvai trebuiau să fie 80 de vagoane că să poată prelua capacitatea din Florești în Cluj-Napoca. Cum s-ar fi circulat cu viteză melcului. Aceste decizii nu se iau de către primar. Nu mă întrebați pe mine de ce a ajuns Florestiul în stadiul asta, întrebați administrațiile dinainte de domnul Pivariu, care au dus de la 6.000 la 80.000 de oameni în Florești și ne-au pus nouă în cârca să rezolvăm o problema''. Primarul a dat și exemplu și 10 orașe din Europa - din Elvetia, Italia Finlanda sau Spania, de dimensiunea Clujului, care au metrou încă chiar din anii '80.

Primarul a avut și un răspusn tăios adresat direct dezvoltatorului imobiliar Dorin Bob. ''Clujul nu a pierdut populație. După logică domnului Boc, noi nu ar fi trebuit să îi aprobăm proiectul Wings. Să spunem că populația nu a crescut, nu ne mai trebuie locuințe. Dar logică noastră nu a fost așa, noi avem nevoie de locuire de calitate, care să atragă forță de muncă bine pregătită la Cluj, că să atragă investițîi de calitatea. Nu înțeleg, pe de o parte zici ''de ce facem metrou'', dat tu construiești într-un oraș în care nu crește populația. Nu intelg logică domniei sale în ecuația asta'', a mai spus Boc. 

''Când a decoltat Clujul din punct de vedere major? După 2010-2013, după ce am construit centurile ocolitoare, bucata de A3, am scos TIR-urile din oraș, Clujul a plecat, a decolat economic. Acum sunt 5 miliarde de euro în joc pentru proiectele de infrastructură, vor da șansă viitorului pentru următorii 50 de ani să aibă viață de calitate'', a conchis primarul Clujului.

Pe 25 mai 2023 a fost semnat contractul pentru construirea Magistralei I de metrou din „Capitala Ardealului”. În valoare de două miliarde de euro, lucrările la această linie vor fi finalizate în 2031, potrivit estimărilor lui Emil Boc. Linia 1 de metrou va avea o lungime de 21 de kilometri și 19 stații. Pe 28 februarie 2023 a fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția de lucrări, respectiv asocierea Gulermak – Alstom Transport – Arcada Company.

Comenteaza