Proiectul metroului, deblocat. Instanța a dat câștig de cauză primăriei

Proiectul metroului, deblocat. Instanța a dat câștig de cauză primăriei

Proiectul primăriei pentru realizarea metroului și trenului metropolitan a fost deblocat. Instanța a dat câștig de cauză municipalității.

”Vreau să vă dau o veste bună. Ieri instanța de judecată a dat câștig de cauză Primăriei Cluj-Napoca în licitația pentru tren metropolitan și metrou. Avem o sentință definitivă prin care se menține soluția dată de primărie în cazul acestei licitații. Decizia primăriei a fost atacată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor care a dat câștig de cauză celuilalt participant, dar instanța a menținut decizia luată de primărie.

În maxim o lună se va încheia contractul și se va trece la realizarea studiului de prefezabilitate la metrou și de fezabilitate la trenul metropolitan. Durata la metrou este 27 luni, iar la trenul metropolitan de 14 luni. Licitația a fost câștigată de un consorțiu alcătuit de firme din România, Franța și Italia, cu expertiză majoră în realizarea unor asemenea investiții. Mă bucur că instanțele au deblocat această situație”, a declarat primarul Emil Boc la ZIUA LIVE.

La sfârșitul lunii octombrie 2019, primăria a atribuit licitaţia pentru studiul de prefezabilitate pentru metrou şi studiu de fezabilitate pentru trenul metropolitan asocierii SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – METRANS Engineering SRL (România), pentru suma de 30,1 de milioane de lei.

Ce presupune proiectul

Firma câștigatoare trebuie să studieze posibilitatea implementării unui sistem de transport rapid metropolitan, constând din:

1. transport feroviar pe infrastructura existentă-Tren Metropolitan;

2. construcția unei linii de metrou pe principala axă vest-est a zonei metropolitane (Gilău – Florești sud – Mănăștur – centru – Mărăști)

Pentru trenul metropolitan:

Pe infrastructura actuală, se propune implementarea unui sistem de transport rapid – tren metropolitan care va acoperi întregul coridor feroviar cuprins între halta Nădășel și stația Bonțida, pe o lungime de aprximativ 43 km. Se vor păstra punctele de oprire actuale și vor fi propuse adăugarea unor noi puncte de oprire în zonele:

– Baciu, Tetarom I (str. Taietura Turcului), pod IRA (str. Aurel Vlaicu)

– relocarea punctului de oprire Cluj-Napoca Est mai aproape de aeroport.

Se vor analiza, pentru fiecare punct de oprire, facilitățile disponibile pentru călători: bănci, zone de așteptare protejate de intemperii, coșuri de gunoi, toalete, puncte de procurare de bilete (automate / case) etc. Pentru fiecare punct de oprire se va analiza disponibilitatea parcărilor de mici dimensiuni (Park & Ride).

Pentru metrou: 

Noul coridor magistral de transport rapid (metrou) pe axa vest-centru-est va urmări să deservească următoarele puncte principale de interes:

- în prima etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești, viitorul spital regional de urgență, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăștur, centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului (respectiv zona Aurel Vlaicu /Pod IRA),

- în a doua etapă: centrul zonei de sud a comunei Florești și comuna Gilău.

Pe noua linie de metrou sunt propuse 15 stații pe o lungime de aproximativ 16 km, deci o interstație medie de 1035 m.

Având în vedere importanța comunei Gilău în zona metropolitană, va fi studiată cu prioritate asigurarea de legături de autobuz între Gilău și capetele ambelor sisteme de transport rapid (la Florești pentru metrou, respectiv la Nădășel – via A3 – pentru trenul metropolitan). Astfel, se va studia cu prioritate introducerea liniilor de autobuz care să alimenteze stațiile din rețeaua rapidă metropolitană.

Comenteaza