Video Foto Proiectul pasajului Muncii - Oașului, în linie dreaptă: Lungime de 444 metri, dintre care 113, în subteran / Tarcea: ”Am demarat procedurile de expropriere”
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 09:10
- Administraţie
- Ascultă știrea
Proiectul de realizare a Pasajului Oașului–Muncii, un obiectiv major de mobilitate urbană finanțat din fonduri europene a fost aprobat în Consiliul Local Cluj-Napoa. Viceprimarul anunță că realizarea acestuia intră în linie dreaptă odată cu demararea procedurilor de expropriere.
”Pregătim amenajarea tronsonului rutier de la intersecția Bulevardului Muncii cu strada Oașului, în lungime de 444 de metri, care va include un pasaj de 182 de metri, dintre care 113 metri în subteran.
Carosabilul va avea 14 metri lățime, cu benzi dedicate și benzi pentru traficul general.
Am demarat procedurile de expropriere, banii sunt consemnați, iar în acest moment lucrăm la etapa de proiectare.
Licitația pentru execuție este programată în 2026. Acest pasaj va îmbunătăți mobilitatea în zona Bulelevardului Muncii, străzii Oașului și Valea Chintăului, reducând blocajele dintr-o zonă foarte circulată”, a transmis viceprimarul Clujului, Dan Ștefan Tarcea.
Consiliul Local Cluj-Napoca a aprobat, în ședința extraordinară din 29 octombrie 2025, proiectul de realizare a Pasajului Oașului–Muncii, un obiectiv major de mobilitate urbană finanțat din fonduri europene. Proiectul vizează reconfigurarea intersecției Străzii Oașului cu Bulevardul Muncii, prin construirea unui pasaj subteran și a unui pod peste Pârâul Chinteni, alături de modernizarea traseului de tramvai și a carosabilului existent.
Vor fi amenajate trotuare moderne, spații verzi și stații de transport în comun, pentru a crește confortul pietonilor și calitatea zonelor publice din cartierele adiacente. De asemenea, intersecția va beneficia de iluminat public modern, sistem de monitorizare video, informare electronică a călătorilor și semaforizare inteligentă, menite să îmbunătățească siguranța și fluența traficului.
Valoarea totală a investiției este estimată la 26 milioane de euro (130,3 milioane lei), finanțarea fiind asigurată prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), în cadrul Programului Regional Nord-Vest 2021–2027, completată de contribuții din bugetul național și local.
















