Tratament preferenţial pentru zăpada de bordură. Centrul are prioritate

Tratament preferenţial pentru zăpada de bordură. Centrul are prioritate
Străzi năclăite, treceri de pietoni îmbâcsite de zăpadă şi noroi, mormane de zăpadă la marginea părţii carosabile, trotuare pline de nea. După prima zăpadă o parte din oraş vă râmâne în această situaţie.

Primăria a ordonat operatorilor de salubritate din oraş să transporte zăpada în exces care s-a adunat în Cluj-Napoca încă de duminică. Îndepărtarea acesteia se face prioritar în centru. Dacă va ninge, cartierele vor rămâne sub zăpadă, pentru că activitatea de curăţare se va sista.

Strategia Primăriei privind maldărele de zăpadă care au rămas în oraş după curăţarea carosabilului şi a trotuarelor nu vizează aşteptarea primăverii şi a topirii zăpezii. Munţii de zăpadă vor dipărea, dar lent.

Primarul Emil Boc a declarat pentru ZIUA de CLUJ că administraţia a activat serviciile de curăţare şi încărcare a zăpezii în exces rezultată în urma curăţării carosabilului şi trotuarelor din oraş. "S-a început cu Piaţa Păcii şi se va continua cu zona centrală. În funcţie de trafic, activitatea va continua, pentru că nu putem nici bloca circulaţia din zona centrală", a afirmat Boc.

Operatorii de salubritate spun că, dacă va ninge în oraş, aşa cum spun prognozele, maldărele de zăpadă care s-au format între carosabil şi trotuare vor rămâne pe loc. Şeful Rosal, Segiu Hossu, a declarat că societatea va acţiona în noaptea de luni spre marţi cu precădere în zona centrală. "Am încărcat şi am dus din centru aproximativ 400 de metri cubi de zăpadă. Aceasta se transportă pe strada Nădăşel, în zona pârîului Nadăş. Am acţionat cu precădere în Piaţa Lucian Blaga şi pe Eroilor. În noaptea aceasta (luni spre marţi) ne concentrăm să mai ducem din zăpada din zona centrală. Dacă nu va ninge, vom intra şi pe cartiere, pe arterele principale din Mănăştur şi Zorilor, cu acestea vom începe", a spus Hossu.
Şeful Brantner, Eugen Vereş a declarat că societatea acţionează pe sectorul de est cu patru autospeciale (trei de capacitate mai mică şi una de mare capacitate) şi cu un încărcător de zăpadă. "Prioritare sunt staţiile mijloacelor de transport în comun şi trecerile de pietoni. Activitatea de încărcat zăpada este în plină desfăşurare. Pe final de program (luni - n.red.) o să ajungem la aproximativ 100 de metri cubi de zăpadă îndepărtată de pe sectorul nostrum", a menţionat Vereş.

Iarna trecută, oficialii administraţiei locale afirmau că firmele de salubritate nu au destule utilaje pentru îndepărtarea zăpezii, motiv pentru care procesul se derulează în ritm scăzut. În schimb reprezentanţi ai celor două societăţi, Rosal şi Brantner Servicii Ecologice, susţineau că administraţia locală nu îşi permite să plătească serviciile de curăţare şi încărcare a zăpezii de pe toate arterele din oraş, motiv pentru care neaua este îndepărtată în funcţie de comenzile pe care le face Primăria.

Iarna aduce profit mic la dezăpezire

Operatorii de salubritate care acţionează în oraş au menţionat că activitatea aduce profit substanţial firmelor. La o intervenţie, pe toate străzile din urgenţa I, II şi III, Rosal susţine că profitul e de 4.600 de lei, în condiţiile în care societatea utilizează doar sare ca material antiderapant. Brantner spun că profitul la o intervenţie al societăţii este de aproximativ 2.300 de lei şi că societatea merge pe condiţiile asumate prin contract şi utilizează ca material antiderapant şi nisipul.

Comenteaza