Vești bune! Noi linii de BUS de NOAPTE la Cluj-Napoca, din vară

Vești bune! Noi linii de BUS de NOAPTE la Cluj-Napoca, din vară

Transportul în comun pe timp de noapte va fi extins la Cluj-Napoca începând din vara aceasta.

"Avem o analiză discutată și o vom implementa, după modelul pe care l-am găsit și în alte capitale europene, pe intervale orare, cu două linii mari. Va fi vara aceasta pus în aplicare, începând cu mai - iunie", a declarat edilul Boc, la un post de radio local. 

Momentan, transportul public de noapte în Cluj-Napoca se rezumă la o singură linie, 25N, operând autobuze la o cadență de 30 de minute, timp de 2 ore. Un bilet costă 5 lei, iar abonamentele obișnuite nu sunt valabile.

Clujenii sunt tot mai vocali când vine vorba despre extinderea transportului public de noapte, în condițiile în care Clujul este un oraș universitar, plin de tineri, dar și tinere familii, care locuiesc în noile cartiere aflate la depărtare considerabilă de centru urbei. De asemenea, aceștia cer transport non-stop spre aeroport, în incinta căruia a fost propusă o stație și chiar s-au făcut probe, dar au trecut 3 ani de atunci fără rezultat. 

''Alături de linia existentă 25N, înființarea unui traseu de noapte Zorilor - Centru - Grigorescu și a unui traseu care să permită legătura Aeroportului cu centru, gara și autogara ar realiza un transport public nocturn corespunzător. O astfel de rețea "pulsatorie", cu sincronizarea mijloacelor de transport și în centru, la "Sora", ar permite călătorilor interschimb facil între linii, conectând astfel întreg orașul la o capacitate de transport adecvată cererii reduse de după 23:00. Operate la o frecvență de 30min, traseele ar necesita 6-7 mijloace de transport în total, fiind posibilă operarea exclusiv electrică, cu troleibuze articulate pe 25N și autobuze electrice în rest. Traseul "A"(Aeroport Express) ar trebui să circule 24/7 la o cadență buna, oprind chiar în terminalul aeroportului", a fost una dintre propunerile locuitorilor Clujului. 

Primarul Clujului a declarat, în repetate rânduri, că susține aceste propuneri și că le va discuta cu Compania de Transport Public (CTP), cea care se ocupă de transportul în comun în oraș și zona metropolitană. 

Între timp, CTP și-a făcut pagină de Facebook și a lansat o aplicație mobilă cu hărțile LIVE ale mijloacelor de transport în comun - Tranzy.

Comenteaza