Vin ofertele "articulate" la primărie

Vin ofertele
În 21 mai se depun ofertele pentru cele 40 de autobuze articulate, cu "burduf", care vor circula de anul acesta pe străzile Clujului.

Primăria Cluj+Napoca se pregăteşte de o licitaţie pe bani mulţi. În 21 mai se vor depune ofertele pentru autobuzele pe care municipalitatea vrea să le cumpere şi să le ofere spre folosinţă Companiei de Transport Public (CTP), iar în 22 mai se vor deschide ofertele. "Vor veni foarte multe firme la concurs", este convins Liviu Neag, directorul CTP. 

Primăria a estimat costul autobuzelor la 1,26 milioane de lei unitatea, respectiv un total de 50.720.000 lei. Cu taxa pe valoarea adăugată (TVA), suma se ridică la aproape 63 de milioane cu taxe, adică 14,19 milioane de euro, la cursul zilei.

286.000 de euro este preţul estimat al unui autobuz articulat, în documentaţia primăriei, aproape 355.000 de euro cu TVA inclusă

Banii provin dintr-un credit contractat de primăria clujeană. Creditul a fost acordat de CEC Bank pe o perioadă de 30 de ani, în anul 2011. Potrivit conducerii municipalităţii, 2014 este ultimul an în care mai pot fi cheltuiţi bani. Cea mai mare parte din credit, peste 72 de milioane de lei, a fost cheltuit în 2011.

În 2010, Timişoara a cumpărat autobuze noi la 416.000 de euro unitatea, în timp ce Aradul le-a achiziţionat la 160.000 de euro. Ce-i drept, nearticulate.

La banii pe care îi va plăti Clujul pentru autobuzele noi se adaugă şi alte costuri: RCA şi CASCO, de domeniul multor mii de lei pentru acest tip de autovehicule, respectiv taxa de înmatriculare. Aici municipalitatea va face însă economie, pentru că maşinile vor avea normă de poluare Euro 6.

"Dorim să cumpărăm cele mai bune autobuze de pe piaţă pentru transportul de călători. Am prevăzut condiţii ca să avem cele mai moderne autobuze din Europa. Vom impune condiţii de euro 6. Există o directivă europeană care zice că autobuzele nou cumpărate trebuie să aibă euro 6, adică cele mai înalte standarde împotriva poluării", a declarat primarul Emil Boc.

Maşinile vor avea un termen de garanţie de minimum trei ani şi o durată de funcţionare de 15 ani.

Un autobuz ar trebui să aibă o capacitate de cel puţin 150 de locuri şi trebuie, conform cerinţelor municipalităţii, să fie dotat cu aer condiţionat, camere video, al căror scop este creşterea siguranţei transportului, GPS, podea joasă şi rampă de acces pentru cărucioare şi pentru persoanele cu handicap locomotor.

 

60

de autobuze noi vor circula în perioada următoare pe străzile Clujului. Cele 40 pentru care se organizează licitaţia din 21-22 mai, altele 10 pe care le va achiziţiona CTP, din fonduri proprii şi încă 10 electrice, care vor fi trimise la Cluj de Guvernul Elveţiei. Municipalitatea și-a depus candidatura în 2012 în programul de îmbunătățire a mediului înconjurător, finanțat în proporție de 85% de Elveția, și care are valoarea de 37 de milioane de franci elveţieni. Primăriile partenere în proiect trebuie să depună o cofinanțare de 15%.

 

Comenteaza