Ce autostrăzi și drumuri expres se deschid în 2025. În zona Clujului: 35 de km
- Scris de Ziua de Cluj
- 16 Dec 2024, 10:48
- Eveniment
- Ascultă știrea
În luna decembrie 2024, rețeaua autostrăzi și drumuri expres din România a depășit 1.200 de kilometri, iar în prezent alți 700 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres sunt în diverse stadii de execuție.
Aproape 400 de kilometri noi de autostradă și drumuri expres vor fi realizați până la sfârșitul anului 2025 în România.
Peste 70 de kilometri din Autostrada Transilvania - A3
Autostrada A3 București - Borș - numită și Autostrada Transilvania - are 438 de kilometri, din care jumătate sunt deschiși traficului rutier. În 2025, ar putea fi finalizate lucrările la Secțiunea Nădășelu - Mihăiești, de circa 17 kilometri, Mihăiești - Zimbor, de 13 kilometri, și Zimbor - Poarta Sălajului, de 13 kilometri, toate trei din zona Cluj - Sălaj, dar și Suplacu de Barcău - Chiribiș, de 26 de kilometri, din Bihor. Segmentele, care fac parte din tronsonul de autostrada Borș - Gilău totalizează circa 70 de kilometri de autostradă, a cărei deschidere este estimată în 2025.
Drumul expres Turda – Tureni
Drumul expres Turda – Tureni, de 5 kilometri, are ca termen de finalizare vara lui 2025. Conectat la Autostrada A3, va scoate traficul greu din orașul Turda.
Proiecte naționale de autostrăzi în 2025
•A0 Centura Capitalei – peste 40 de kilometri,
•Sibiu – Pitești, secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești (30 kilometri), cu termen de deschidere în 2025,
•A7 Ploiești – Siret:
•Buzău – Pietroasele și
•Focșani – Bacău (96 kilometri),
•Bacău – Pașcani (77 kilometri).
Până la finalul anului 2025, șoferii ar putea circula pe 320 de kilometri continuu de autostradă între Ploiești și Pașcani.
Drumuri expres la nivel național
•Brăila – Galați (13 kilometri), parte a drumului expres DEx6 Focșani – Brăila – Galați,
•Ultimul segment din DEx12 Craiova – Pitești (13 kilometri), completând astfel cei 121 de kilometri ai acestui drum de mare viteză.
România își dublează rețeaua de autostrăzi până în 2030
Până în 2030, rețeaua de autostrăzi a României s-ar putea apropia de 2.500 de kilometri. Totuși, potrivit rapoartelor Eurostat, România a rămas în urma celor mai multe state din Uniunea Europeană în ce privește autostrăzile, un clasament pe care în 2022 îl conduceau de departe Spania cu circa 16.000 de kilometri, Germania, cu peste 13.000 de kilometri și Franța, cu 12.000 de kilometri,