Video Foto Filmul românesc „Dinţi de lapte”, cronici elogioase la Festivalul de Film de la Veneţia / O fetiță de zece ani devine ultimul martor la dispariția misterioasă a surorii sale
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 09:03
- Cultură
- Ascultă știrea

„Dinţi de lapte"/ "Milk Teeth", al doilea lungmetraj de ficţiune scris şi regizat de Mihai Mincan, a avut premiera mondială în cadrul secţiunii competitive Orizzonti la Festivalul Internaţional de Film de la Veneţia.
„Dinţi de lapte”/ ”Milk Teeth” va ajunge în cinematografele din România în această toamnă, distribuit de T.R.I.B.E Films. Filmul regizorului Mihai Mincan relatează o poveste din ultimele zile ale României lui Ceaușescu. O fetiță de zece ani devine ultimul martor la dispariția misterioasă a surorii sale și trebuie să găsească curajul să crească într-o lume care se prăbușește.
„Dinţi de lapte”/ ”Milk Teeth” este o coproducţie internaţională România - Franţa - Danemarca - Grecia - Bulgaria ce are în rolul principal o tânără actriţă preadolescentă, aflată la debut: Emma Ioana Mogoş. Setat la finalul anilor 80, filmul prezintă povestea Mariei, o fetiţă de 10 ani dintr-un oraş de provincie, a cărei soră cu un an mai mare dispare subit. În timp ce ancheta este în desfăşurare şi părinţii o caută disperaţi pe fiica lor cea mare, Maria apelează la ajutorul şi încrederea prietenilor. Astfel, Maria trebuie să-şi găsească curajul de a se maturiza, notează news.ro.
„Sugestiv, tulburător şi dens, atât din punct de vedere vizual, cât şi sonor, Dinţi de lapte nu seamănă cu niciun film văzut până acum în cinematografia românească contemporană”, notează Screen Daily.
„Este un film puternic datorită talentului incontestabil al lui Mihai Mincan de a crea atmosferă şi viziunii sale clare de a modela lumea emoţională a unui personaj prin posibilităţile vizuale şi auditive ale mediului”, remarcă ICS (International Cinephile Society).
„Cel de-al doilea film de ficţiune al lui Mihai Mincan, Dinţi de lapte, enigmatic şi convingător, abordează într-un mod indirect sfârşitul regimului Ceauşescu în România. (...) În cea mai mare parte, totul se sprijină pe umerii debutantei Emma Ioana Mogos, o revelaţie tăcută care se comportă cu o energie şi o maturitate discrete, evocând o întreagă lume pe care personajul ei se luptă să o pună în cuvinte. Deşi beneficiază de un sprijin extraordinar din partea distribuţiei adulte, munca ei este cea care dă filmului principala forţă dramatică şi rezistenţa emoţională, până la scena finală inclusiv”, scrie The Film Verdict.
„Maria este întruchiparea unei generaţii de copii ignoraţi de istorie, pierderea ei personală fiind ecoul unei fracturi naţionale”, scrie ION CINEMA despre personajul principal interpretat de tânăra actriţă la debut, Emma Ioana Mogoş. „Interpretarea Emmei Ioana Mogos este superbă, iar ea poate fi considerată, fără îndoială, unul dintre cei mai memorabili copii actori ai acestui sezon”, apreciază Cineuropa.
„Sper ca filmul lui Mincan să aibă parte de recunoaşterea pe care o merită: are alura unui viitor film-cult”, notează criticul de film Andrei Gorzo în Films in Frame.