Mii de bilete vândute la Electric Castle 2014. Care este reţeta succesului

Mii de bilete vândute la Electric Castle 2014. Care este reţeta succesului
Bigger, Stronger, Better: patru zile de festival, cinci scene şi 100 de artişti. Aceasta promite a doua ediţie Electric Castle, festival ce va avea loc în perioada 19-22 iunie, la Castelul Banffy din Cluj.

 Până în prezent, cap de afiş al evenimentului este trupa Thievery Corporation, care revine în România după şase ani în formulă completă (13 artişti cu naţionalităţi şi culturi diferite). Cu doar o treime program anunţat, organizatorii au precizat că au fost vândute deja mii de bilete. DJ Rusko, DJ Fresh, King Shiloh, Dub Pistols, Wilkinson, Dj Ez, Shiver sau Akua Naru sunt alte câteva motoare ale muzicii electronice internaţionale ce vor concerta în curtea „Versailles-ului Transilvaniei".

"Următorul headliner îl vom anunţa în 20 februarie şi ultimul, undeva în martie. Am fost primul festival din România care să pună bilete în vânzare încă din toamna anului trecut, adică din octombrie, iar până în prezent s-au vândut câteva mii. Încă pot fi achiziţionate abonamente la 160 de lei, până în 15 aprilie, iar apoi, la 190 de lei, până în 18 iunie", a declarat Andi Vanca, reprezentant al festivalului.


Promovare în centrele studenţeşti din ţară


Pentru a atrage cât mai mult public din ţară, organizatorii festivalului marşează pe o reţetă simplă: duc pentru o noapte atmosfera Electric Castle în marile oraşe studenţeşti. "Avem un număr de 12 petreceri în Cluj, Timişoara, Iaşi şi Bucureşti, toate în locuri neconvenţionale (precum parcarea Cluj Arena), unde noi mergem cu tot echipamentul necesar şi în cadrul cărora promovăm artiştii care vin la ediţia de anul acesta a festivalului. La party-urile de până acum am avut 1.500-2.000 de oameni", a explicat Vanca.

European Awards, rampă de lansare în străinătate

În ceea ce priveşte publicul străin, începând de săptămâna viitoare vor fi puse în vânzare bilete în Anglia, Olanda, Ungaria sau Belgia. Festivalul a prins notorietate peste hotare odată cu accederea pe lista finaliştilor la European Festival Awards 2013, cea mai importantă competiţie europeană de gen, la secţiunea „Cel mai bun festival de mărime medie". De asemenea, prima ediţie a Electric Castle a fost intens promovată şi pe reţelele de socializare, artiştii prezenţi la festival au încărcat fotografii şi înregistrări din timpul concertelor pe conturile lor oficiale. "Mai ales după nominalizarea la European Festival Awards, unde avem de aface cu festivaluri importante şi de tradiţie în domeniu, a început tot mai multă lume să intre pe site-ul nostru şi pe contul de Facebook. La anul vom face nişte campanii speciale pentru străini. Vom face parteneriate cu fancluburi şi lideri de opinie. Ei vând pachete cu bilete, drum şi cazare şi aduc grupuri de oameni la festival", transmit reprezentanţii Electric Castle.

Noutăţi dincolo de scenă

Evenimentul nu se vor rezuma la concerte: vor fi organizate diverse activităţi pe timpul zilei: workshopuri, respectiv concursuri de skateboard, bmx sau graffiti. Anul acesta va exista un workshop de producţie audio-video în cadrul căruia artiştii internaţionali şi cei autohtoni vor da lecţii celor interesaţi, pe gratis. De asemenea, festivalul va fi mult mai ecologic. Se va insista pe reciclare şi pe protejarea mediului înconjurător în zona de camping. Peste 32.000 de spectatori, majoritatea din Transilvania, au participat la prima ediţie a Festivalului Electric Castle de la Bonţida. 92 de artişti au urcat pe scenă în cele trei zile ale festivalului; site-ul electriccastle.ro a înregistrat un trafic zilnic de 10.000 de vizitatori unici, iar aplicaţia mobilă a fost descărcată de peste 1.000 de ori.

S-au bucurat de aprecierea tinerilor atât numele internaţionale consacrate, cum ar fi Morcheeba, Telepopmusik, Stanton Warriors, Feed Me, Dope D.O.D şi Dub Pistols, cât şi trupele româneşti, de la Şuie Paprude la Robin & The Backstabbers. De asemenea, orchestra Notes & Ties a strâns câteva mii de spectatori încântaţi de muzica de film propusă de tinerii artişti clujeni. Instalaţia sonoră pentru scena principală a avut o putere de 80.000 W, iar pentru asigurarea curentului electric în întreaga zonă de şapte hectare s-a folosit un punct de transformare de 630 kwh. În prima parte a zilei, înaintea concertelor, participanţii la festival au putut participa la o serie de ateliere, proiecţii de scurt-metraje şi evenimente artistice. Surpriza organizatorilor a fost Street Heroes by Burn, un skatepark amenajat în curtea castelului unde s-au desfăşurat free session-uri de skate, bmx, rollerblading şi diverse concursuri cu premii. În organizarea festivalului au fost implicate 600 de persoane, din care 370 de voluntari.

Etichete
Comenteaza