De ce a ales Emerson să meargă la Oradea
- Scris de Kristina Restea
- 02 Noi 2012, 20:34
- Economie
- Ascultă știrea
Proiectul de la Oradea merge în paralel cu dezvoltarea bazei de la Cluj: investiţia de 50 de milioane programată pentru Oradea nu afectează planurile de extindere anunţate la Cluj, susţine conducerea Emerson. Campusul de la Cluj are o ţintă de 2.500-3.000 de angajaţi, de la 1.450 în prezent.
"Principalele motive pentru care s-a ales Oradea ţin de logistică. Avem operaţiuni pe care grupul le-ar dori realizate în România, dar care sunt puternic dependente de timpii de livrare. Oradea este amplasată la graniţă, iar autostrada este aproape", a explicat Călin Banciu, general manager al Emerson România. În paralel cu noul proiect anunţat la Oradea, Emerson continuă dezvoltarea din parcul industrial Tetarom II de la Cluj, dă asigurări conducerea grupului.
"Clujul începe să fie un oraş destul de aglomerat şi se preconizează presiune pe forţa de muncă. Situaţia nu este critică, încă se găsesc oameni buni aici. Pentru noi, campusul de la Cluj este un proiect ce merge înainte, ne ţinem de ţinta de 2.500-3.000 de angajaţi, cea anunţată. Oradea are oricum alte profiluri, centrul de acolo va fi axat mai mult pe partea de producţie", a subliniat Banciu.
În acest an grupul american a început lucrul la proiectul pentru următoarea etapă din dezvoltarea campusului de la Cluj: o clădire mixtă, cu hale şi birouri, unde vor munci 1.000 de oameni. Ocupantul parcului industrial Tetarom II are planuri de şantier pentru lunile următoare: noul proiect va fi unul cu funcţiuni combinate şi prevede o hală de 18.000 mp (echivalentul celor trei unităţi de producţie deja funcţionale) şi o componentă de birouri, cu o capacitate de aproape 900 de oameni.
Pe de altă parte, concernul va investi 50 de milioane de euro în parcul industrial Euro Business din Oradea, ce aparţine municipalităţii locale, după cum a anunţat grupul în această toamnă. Emerson România a luat în concesiune 14 ha pe care va construi facilităţi de producţie, inginerie şi suport pentru diferite unităţi de afaceri din cadrul grupului. Investiţia va crea 1.500 de locuri de muncă şi va avea două componente: o hală de producţie şi o clădire de birouri. Construirea halei de producţie va demara în primele luni ale anului viitor, iar la sfârşitul lui 2013 vor începe lucrările la clădirea de birouri, de 7.000 mp.
Autostrada s-a blocat
Ritmul lent în dezvoltarea infrastructurii din ţară şi din zonă a fost unul dintre principalii factori care au făcut ca investitorii să aleagă alte locaţii pentru proiectele pentru care era luată în considerare şi România. Autostrada Transilvania are acum 52 km, construiţi în şapte ani, din totalul de 415 km prevăzuţi în proiect. După mai bine de un an de stagnare, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reuşit să mai atribuie în toamnă lucrări pe 8,7 km, între Gilău şi Nădăşel. Este doar o mică porţiune din sectorul 3A, Cluj Vest (Gilău) - Mihăieşti, care măsoară 25,6 km, aşa că nici cu acest tronson, de 8,7 km, teritoriul judeţului nu va fi acoperit în întregime. CNADNR a atribuit contractul de lucrări pentru tronsonul Gilău-Nădăşel asocierii Spedition UMB -Tehnostrade.