Tehnologiile care vor influenţa cel mai mult companiile

Tehnologiile care vor influenţa cel mai mult companiile
Opt tehnologii esenţiale vor avea cea mai mare influenţă în viitorul foarte apropiat asupra mediului de business, conform unei raport al PricewaterhouseCoopers (PwC).

Acestea sunt inteligenţa artificială, internetul lucrurilor, realitatea augmentată, roboţii, tehnologia Blockchain, realitatea virtuală, dronele şi printarea 3D. Pentru elaborarea raportului, PwC a evaluat 150 de tehnologii la nivel global și a dezvoltat o metodologie pentru identificarea celor mai relevante, atât pentru companii, cât și pentru sectoarele industriale în întregime. 
 
„Pentru România ar fi un câştig real dacă s-ar număra printre pionierii globali în adoptarea unor astfel de noi tehnologii. Faptul că avem o întârziere în adoptarea unor astfel de tehnologii s-ar putea să fie un avantaj, în sensul în care s-ar putea alege din start implementarea celor mai noi şi performante tehnologii, aşa cum s-a întâmplat în ceea ce priveşte cablurile de date folosind fibră optică ce au permis României să fie printre ţările cu cea mai mare viteză de internet în bandă largă. 
 
Este nevoie de un mix inteligent de politici publice care să facă din noile tehnologii cheia de boltă a dezvoltării economice a ţării. La nivel global, cele mai multe companii au pus bazele pentru a adopta noile tehnologii, investind în social media, comunicaţii mobile, analiza de date, cloud. E momentul ca directorii să adopte o perspectivă mai largă privind tehnologiile mai avansate care vor avea un impact mai mare asupra afacerilor”,
spune Florin Deaconescu, asociat în PwC România.
 
Companiile continuă să aştepte următoarea „mare noutate”, considerând că o anumită tendință tehnologică fie nu se va ridica la nivelul aşteptărilor, fie nu va afecta industria în care activează, însă au loc schimbări bruşte într-un ritm mai rapid și la un volum mai mare.

Cele opt tehnologii vor reconfigura modelele de afaceri ale companiilor într-o manieră pozitivă, ridicând diferite provocări, conform PwC. În anumite industrii și regiuni, tendinţele vor influenţa strategia de afaceri, comportamentul clienților, operațiunile și respectarea reglementărilor. 
 
Potrivit raportului, directorii nu ar trebui să trateze cele opt tehnologii doar ca o listă de sarcini pe care să o delege. Analiza impactului acestora și planificarea în vederea adoptării lor ar trebui să fie o parte esențială a strategiei unei companii.

Înainte de a elabora o strategie de inovare și de a explora și analiza impactul noilor tehnologii, executivii ar trebui să se înveţe cu acestea și cu potenţialul lor. Reţeaua PwC este prezentă în 157 de ţări, cu 223.000 de specialişti în servicii de calitate de audit, consultanţă fiscală şi pentru afaceri.

Comenteaza