11 milioane de euro pentru un Hilton la Cluj FOTO

11 milioane de euro pentru un Hilton la Cluj FOTO
Aceasta este suma investită de către milionarul clujean Laurenţiu Russo pentru achiziţionarea hotelului de cinci stele de la omul de afaceri Sorin Dan şi pentru afilierea sa la celebrul lanţ turistic american.

„Din achiziţia totală, de 11 milioane de euro, 1 milion reprezintă costurile investiţiei de afiliere. Noul proprietar, Transylvania Trek, a cumpărat hotelul de la Transilvania Development în ideea afilierii sale la Hilton. Discuţiile s-au derulat încă din 2014, dar lucrările au debutat la începutul lui 2016. A fost puţin mai complicat deoarece trebuie să le facem într-un hotel funcţional.

Am lucrat mai ales la aripa veche, închisă total timp de cinci luni, la camere, restaurante, săli de conferinţe, iar în subsolul aripii noi am amenajat un lounge bar, aşa cum cer standardele Hilton. Modificările au mers de la siguranţa clienţilor şi a personalului, design, până la felul în care arată saltelele şi aşternuturile sau felul în care sunt servite ceaiul sau cafeaua la micul dejun”, relevă Andreea Bălaj (foto), noul director general al vechiului City Plaza, acum Hilton DoubleTree. 

Mizează pe veniturile mai mari ale românilor
 
Aceasta a mai activat în cadrul Hilton la Londra, la Oradea şi la Hampton Cluj şi nu exclude participarea la alte viitoare proiecte ale reţelei. Odată cu intrarea hotelului clujean sub umbrelă internaţională, preţurile au fost majorate cu 25%.

„Ţinta de grad de ocupare pentru acest an este de minimum 65% în condiţiile în care în toată istoria hotelului aceasta a fost de cel mult 62%. Mizăm în primul rând pe creşterea veniturilor turiştilor din România, dar şi pe afluxul internaţional generat de reţea. Datele statistice relevă o creştere de 27% a turismului în România în primele patru luni al anului”, conform managerului DoubleTree Cluj. 

Modernizare cu hotelul funcţional
 
Toate cele 40 de camere din aripa estică au fost renovate, iar la restul de 44 de camere din cea vestică s-au adus îmbunătăţiri semnificative. Renovări generale s-au efectuat în restaurantul Marco Polo, sălile de evenimente Venezia şi Beijing, zona de relaxare salute Per Aqua, sala ballroom. În plus a fost construit barul Syndicate.

Sălile de evenimente au o capacitate de 410 persoane. Hotelul de 5* a intrat pe piaţa hotelieră din 2005 şi dispune de 75 de angajaţi.  În România există şapte hoteluri în reţeaua Hilton, dintre care patru DoubleTree: câte două la Cluj-Napoca şi la Bucureşti, câte unul la Sibiu, Oradea şi Sighişoara. Principalii săi concurenţi pe segmentul de 5* de la Cluj sunt hotelurile Grand Italia şi Opera Plaza. 
 
DoubleTree by Hilton este un portofoliu global cu 500 de hoteluri de lux, având 119.000 de camere, pe şase continente în oraşe de tranzit, zone metropolitane şi destinaţii de vacanţă, de pe şase continente. Hilton este unul dintre liderii mondiali în domeniul hospitalităţii, cu 14 branduri mondiale, 5.000 de proprietăţi şi 812.000 de camere în 103 ţări. Portofoliul companiei include hotelurile şi staţiunile Hilton, Waldorf Astoria, Conrad, DoubleTree, Tapestry Collection, Embassy Suites. Hilton Garden, Hampton, Tru, Homewood, Home2 Suites, Grand Vacations.  

 

Oradea, înaintea Clujului la promovare

Principalii actori ai sectorului turistic din Cluj au un proiect de constituire pe plan local a unei asociaţii de promovare a zonei, după un model de succes deja funcţional la Oradea ce cuprinde organizaţii şi instituţii din mediul privat şi public. Oraşul din Bihor are un buget anual de 300.000 de euro, folosit mai ales pentru promovare internaţională, rezultat din taxa hotelieră, una care acum nu se mai percepe la Cluj

Comenteaza