Au început forajele pentru modernizarea Transfăgărășanului. Ce planuri are CNAIR cu cea mai spectaculoasă șosea din România

Au început forajele pentru modernizarea Transfăgărășanului. Ce planuri are CNAIR cu cea mai spectaculoasă șosea din România

CNAIR a anunțat marți că au început forajele geotehnice care vor sta la baza proiectului de modernizare a Transfăgărășanului.

Lucrările ce ar urma să se execute pe DN7C ar putea permite circulația pe acest drum pe toată durata anului. De asemenea, conform CNAIR, proiectul de modernizare urmărește aducerea și îmbunătățirea infrastructurii rutiere existente la nivelul parametrilor optimi de funcționare (acolo unde acești parametri se află la nivel mediu).

"Obiectivul general al proiectului constă în stabilirea măsurilor de intervenție necesare a fi întreprinse pentru desfășurarea, pe cât posibil, a traficului tot timpul anului pe Transfăgărășan, și pentru a dezvolta economic regiuni deservite de rețeaua rutieră existentă", precizează CNAIR.

Un alt obiectiv important al proiectului, conform sursei citate, îl reprezintă îmbunătățirea condițiilor de circulație la nivelul rețelei naționale, inclusiv sub aspectul siguranței rutiere, reducerea emisiilor poluante și costurilor de operare, crescând viteza de călătorie și, astfel, răspunzând cerințelor de dezvoltare economică și asigurând conectivitatea la nivel regional.

Printre soluțiile din proiectul de reabilitare a Transfăgărășanului se află incluse:

  • copertine de protecție din beton;
  • panouri de informare digitale la intrările pe Transfăgărășan (Curtea de Argeș/Cârțișoara) care să arate
  • șoferilor numărul de locuri de parcare libere, condițiile meteo (vânt/polei/temperaturi);
  • zone pentru parcări cu spații pentru comercianți;
  • puncte de belvedere;
  • închiderea sigură a tunelului de la Bâlea Lac;
  • îmbunătățirea siguranței rutiere.

Contractul pentru studiul de fezabilitate necesar modernizării DN 7 C – Transfăgărășan, considerat cel mai spectaculos Drum Național din România a fost semnat în februarie 2024, iar în zonele cu risc de căderi de pietre/avalanșe vor fi construite polate (copertine de protecție din beton), scrie Economedia.

Firma de proiectare Rutier Conex XXI elaborează Studiul de Fezabilitate care va da soluțiile tehnice pentru ca DN 7 C – Transfăgărășan să rămână deschis aproape tot anul. Compania a început studiul la data de 1 aprilie și are la dispoziție 12 luni pentru predarea documentației, adică începutul anului viitor. Finanțarea este asigurată din Programul Transport (40%).

Comenteaza