Foto Inaugurare de Autostradă cu tăiere de panglică... pe un singur sens :) / Asociaţia Pro Infrastructură: ”Bătaia de joc ține până în ultima clipă”
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 12:02
- Administraţie
- Ascultă știrea

Pe un lot de autostradă care se va inaugura astăzi se poate circula pe un singur sens, pe sensul opus, şoferii fiind nevoiţi să circule prin localităţi. Asociaţia Pro Infrastructură apreciază că e o ”bătaie de joc” ce se întâmplă.
Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (Mizil – Pietroasele, 28,35 km) va fi deschis traficului vineri, 17 octombrie, la ora 15:00.
„De mâine, vineri, se va circula pe încă 28 de km noi de autostradă între Mizil si Pietroasele. Cu această ocazie se va rezolva inclusiv problema cauzată de tranzitarea orașului Mizil de autovehiculele care veneau spre sau dinspre Ploiești pe A7. Fiecare km nou de autostradă contează, mai ales când conducătorii auto pot evita DN2, un drum național dificil, cunoscut de ani de zile ca . Dincolo de criticile unor personaje rău-voitoare, rămâne un adevăr de necontestat: A7 avansează, iar infrastructura rutieră a României se dezvoltă”, a precizat Alin Șerbănescu, pentru Mediafax.
Conform estimărilor CNAIR și specialiștilor în infrastructură, la sfârșitul lui noiembrie va fi gata și lotul 3 al autostrăzii Ploiești – Buzău, Pietroasele – Buzău Est, construit de turcii de la Nurol (13,9 km), astfel că se va putea circula neîntrerupt de la București la Focșani pe autostradă.
Asociaţia Pro Infrastructură apreciază că ”la noi niciodată nu este aşa simplu”, întrucât doar spre Bucureşti se va putea circula, în sens opus şoferii fiind nevoiţi să circule prin localităţi. ”Vineri, 17 octombrie, probabil după ora 15:00, se va deschide circulaţia pe cei 28,35 kilometri ai lotului 2 al Autostrăzii A7 Ploieşti-Buzău. Dar la noi niciodată nu este aşa simplu: în loc să se dea drumul la trafic complet pe autostradă până în nodul trifoi A7-DN2 aflat pe lotul vecin, executat de Nurol, doar încărcarea spre Bucureşti se face prin acest punct.
În schimb, şoferii care vin dinspre Ploieşti trebuie să iasă de pe A7 la km 47, pe DJ203G, şi să intre prin Stâlpu ori prin Pietrosu/Costeşti şi Spătaru, în loc să evite complet aceste localităţi”, au scris, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
”Singura consolare este că turcii de la Nurol pot termina breteaua din nodul A7-DN2 necesară pentru fluxul de trafic sud ->nord într-o săptămână-două şi restul din cei aproape 14 kilometri ai A7 care ocolesc Buzăul spre sfârşitul lunii noiembrie. La nord de Focşani, vom vedea dacă UMB reuşeşte în decembrie doar Tişiţa-Adjud sau va livra şi Focşani-Tişiţa”, au mai scris reprezentanţii asociaţiei.
Contractul pentru cei 28,35 kilometri a fost semnat cu asocierea româno-bulgară Coni-Trace în 2022 şi prevede 20 de luni de execuţie directă, fără perioadă de proiectare. Ordinul de începere a fost dat în august 2022 şi antreprenorii au primit o extensie de vreo 6 luni, justificată de materialul inutilizabil din gropile de împrumut. Deci avem o întârziere de un an faţă de termenul contractual de finalizare ajustat, octombrie 2024.
”Cu chiu cu vai, reţeaua românească de autostrăzi şi drumuri expres aflate în exploatare ajunge aşadar la 1.353,4 kilometri, din care 83,54 kilometri au fost inauguraţi în 2025”, arată Asociaţia Pro Infrastructură.