Cemacon, compania de la Cluj a fraților Pavăl, bagă 200.000 de euro în digitalizare

Cemacon, compania de la Cluj a fraților Pavăl, bagă 200.000 de euro în digitalizare
Producătorul de cărămidă cu fabrică la Zalău a adus satisfacție investitorilor | Foto: Cemacon

Producătorul clujean de cărămizi pune preț pe digitalizare. Mai exact, 200.000 de euro.

Cemacon Cluj, producător de blocuri ceramice controlat de frații Pavăl (Dedeman) plănuiește construirea unei noi fabrici în acest an, iar în 2021 a pus în funcțiune o centrală de cogenerare. Dar pe lista de investiții mai apare o direcție susținută: digitalizarea.

Compania a început în urmă cu câțiva ani să caute și să implementeze soluții tehnologice și a reușit chiar să atragă bani europeni pentru proiecte în această zonă.  Monitorizarea întreruperilor în procesul de producție și urmărirea consumurilor energetice se numără printre primele exemple de beneficii aduse de tehnologie, potrivit economedia.ro.

Cemacon investește în digitaizare pentru creșterea afacerilor și și-a creat chiar un „task-force” de digitalizare, care lucrează la mai multe proiecte, în valoare de aproximativ 200.000 euro, afirmă reprezentanții grupului.

„Căutăm coleg sau colegă pentru funcția de Coordonator Digitalizare Procese” – e un anunț de loc de muncă într-o fabrică, în 2022. Pe termen mediu și lung, candidatul – angajat va trebui să conducă o echipa de digitalizare internă la Cemacon.

Bogdan Cojocaru, director financiar al companiei, și Gabriel Chirvase, manager Resurse Umane, au detaliat care sunt planurile pe această linie, cât a investit compania până acum, care sunt beneficiile, dar și perspectivele pentru piața muncii.

Cojocaru susține că „digitalizarea este un proces continuu, care presupune muncă de echipă și decizii strategice din partea top managementului. (...) Prin programele implementate în zona de producție, ne așteptăm la o tranziție a modului de lucru, din reactiv în proactiv, ceea ce aduce beneficii consistente pe zona de mentenanță, opriri de producție, stocuri optime de piese de schimb, îmbunătățirea consumurilor energetice. Estimăm, pentru început, un impact anual de 20.000 – 30.000 de euro. Însă aceasta este doar prima etapă, deoarece acum avem o imagine de ansamblu asupra proceselor, avem date longitudinale, avem date în timp real și putem construi previziuni cu o acuratețe mai bună. De exemplu, putem analiza principalele cauze ale opririlor din producție, astfel încât, pe viitor, să evităm întreruperile neprogramate și să mărim productivitatea și, implicit, rezultatele afacerii. (...) Am investit mult timp în cercetare, iar astăzi avem creat la nivelul companiei un „task-force” de digitalizare, care lucrează concertat la mai multe proiecte, valoarea totală a lor este estimată undeva la 200.000 euro.”

Comenteaza