News alert Foto Cine face lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania. Include 65 de viaducte, poduri, pasaje și un tunel de 3 km

Cine face lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania. Include 65 de viaducte, poduri, pasaje și un tunel de 3 km
Cine va face lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania. Include 65 de viaducte, poduri, pasaje și un tunel de 3 km
Cine va face lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania. Include 65 de viaducte, poduri, pasaje și un tunel de 3 km
Cine va face lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania. Include 65 de viaducte, poduri, pasaje și un tunel de 3 km
S-a decis! Cine va face lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania

A fost desemnat constructorul lotului Meseș, ultimul sector din Autostrada Transilvania rămas necontractat.

Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu un tunel de 3 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu peste un an și jumătate, pe 10 februarie 2023, iar la finalul lui august 2023 au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experință la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB). Ictas și Tekfen nu au contracte semnate cu CNAIR, iar Mapa (în asociere cu Cengiz) a început lucrările pregătitoare la Boița pe lotul 2 Boița – Cornetu de pe A1 Sibiu – Pitești.

După mai multe amânări, CNAIR a desemnat astăzi câștigătorul licitației pentru cele două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km: proiectarea și execuția secțiunilor Poarta Sălajului - Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită Asocierii de firme turcești Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS - Ozaltin Insaat Ticaret VE Sanayi AS, cu suma de 6,62 miliarde de lei (fără TVA).

Makyol este al doilea constructor din România după UMB după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km. A13 Sibiu – Făgăraș).

Potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol, contractul prevede că cele două secțiuni trebuie finalizate în 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție).

Pe traseul acestui sector din Autostrada Transilvania vor fi construite inclusiv:

- Tunelul Meseș (în lungime de 2,89 km), cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km.

- 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km).

"Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport, va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații", precizează Cristian Pistol.

 

 

Comenteaza