Clujul, în topul locurilor de muncă în prima jumătate a anului / 2 din 3 angajaţi români sunt nemulțumiți de salariu și caută un job mai bine plătit

Clujul, în topul locurilor de muncă în prima jumătate a anului / 2 din 3 angajaţi români sunt nemulțumiți de salariu și caută un job mai bine plătit

Românii sunt nemulţumiţi de salariul lor actual pe fondul inflaţiei şi au devenit mult mai activi în căutarea unui job nou, numărul aplicărilor fiind cu 23% mai mare decât în 2022, arată datele centralizate de o platformă de recrutare online.

„La începutul lui 2023, candidaţii erau precauţi în aplicări şi se concentrau pe stabilitatea locului de muncă, fiind influenţaţi de semnele unei posibile recesiuni. Cu timpul însă, ritmul căutărilor de noi joburi şi al aplicărilor a accelerat, depăşind cu 23% numărul de aplicări din a doua jumătate a lui 2022", susţin autorii sondajului.

Astfel, în primul semestru al anului curent, fiecare candidat şi-a trimis CV-ul, în medie, la 6 angajatori lunar, potrivit datelor platformei de recrutare, urmărind preponderent oportunităţile cu salariul afişat.

Clujul, în topul ofertelor de muncă

Cea mai mare ofertă de lucru din acest semestru s-a regăsit în Bucureşti şi Ilfov (31% din totalul locurilor de muncă), Timiş (10%), Cluj (7%), Braşov (6%) şi Iaşi (5%). Tot acestea sunt şi judeţele care au atras cei mai mulţi candidaţi, în special pentru roluri în Vânzări (22%), Management (13%), Financiar/ Contabilitate (9%), IT/ Telecom (8%) şi Call Center/ Client Service (7%).

„În ciuda incertitudinilor economice, candidaţii bestjobs au prins curaj şi au continuat să îşi caute oportunităţi de muncă mai potrivite pentru ei, din punct de vedere al posibilităţilor de dezvoltare şi al ofertei salariale. 2 din 3 angajaţi români au declarat într-un sondaj bestjobs recent că nu sunt mulţumiţi de salariul actual, motiv pentru care se mobilizează pentru a-şi găsi un job nou, mai bine plătit, şi tocmai de aceea anunţurile cu #SalariuLaVedere atrag cele mai multe aplicări. În plus, angajatorii care oferă posibilităţi de dezvoltare, sub forma training-urilor interne sau a cursurilor de specializare, au avut mai mult de câştigat în acest semestru, atrăgând mai uşor candidaţii potriviţi", a afirmat Ana Vişian, marketing manager BestJobs.

Aproape 20% din totalul candidaţilor din primele şase luni ale acestui an au făcut parte din categoria 18-24 de ani, tineri care aplică preponderent la internship-uri sau joburi entry-level din Vânzări, Marketing şi BPO.

Conform sursei citate, această categorie de candidaţi este atrasă de oportunităţile de învăţare şi dezvoltare, în timp ce candidaţii cu un nivel de experienţă superior (35-54 de ani) vizează în special siguranţa locului de muncă şi aranjamentele flexibile.

Candidaţii care au depăşit vârsta de 55 de ani valorizează impactul pe care îl are munca lor şi aprecierile din partea şefilor, fiind şi cei care se confruntă cel mai adesea cu discriminare pe baza vârstei în cadrul interviurilor de angajare, după cum arată un sondaj recent al platformei de recrutare.

Job-urile remote, în continuare populare

Pe lângă salariu şi dezvoltare profesională, candidaţii îşi doresc să obţină şi flexibilitate din partea angajatorilor.

Astfel, peste 20% din totalul aplicărilor lunare se duc către joburile remote, în timp ce oferta lor a scăzut de la 12% anul trecut, la 9% anul acesta. Cu toate acestea, 16% din totalul joburilor active pe platformă oferă posibilitatea de a lucra hibrid, împărţind săptămâna de lucru între biroul de acasă şi cel de la sediu.

Companiile din Retail sunt cele care conduc topul angajatorilor cu cele mai multe CV-uri primite în platformă în această primă jumătate de an, cu Lidl, Profi şi ENEL în frunte.

Comenteaza