Conexiunea Autostrăzii Transilvania cu Ungaria, gata până la finele anului

Conexiunea Autostrăzii Transilvania cu Ungaria, gata până la finele anului

Antreprenorul care lucrează la secțiunea Biharia – Borș a Autostrăzii Transilvania (A3) susține că o va finaliza în acest an.

Ministrul transporturilor s-a declarat mulțumit de activitatea antreprenorului care a promis că va finaliza secţiunea 3C3 Biharia - Borş chiar în acest an, deşi are la dispoziţie 15 luni pentru execuţie și a remarcat perioada scurtă de timp în care antreprenorul a terminat proiectare.

Răzvan Cuc și directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Narcis Neaga, au verificat la finele săptămânii stadiul lucrărilor la A3.

"Mai avem câteva cazuri similare şi la Centura Bacăului şi la drumul de mare viteză Piteşti - Craiova, unde tot un antreprenor român a devansat proiectarea cu mai mult de şase luni. Într-adevăr, vremea a fost potrivnică, dar aici nu s-a stat, pentru că s-a lucrat la toate drumurile tehnologice astfel încât să se poată intra masiv, de îndată ce vremea va permite, la terasament şi la autostradă şi au fost aduse cantităţi însemnate de agregate pentru a fi puse în operă la acest obiectiv", a precizat ministrul.

El a menționat că antreprenorului i se vor pune la dispoziţie fonduri suplimentare faţă de valoarea contractului, pentru a putea mări şi capacitatea de lucru, ca să lucreze şi în timpul nopţii şi să îşi aducă utilaje suplimentare.

Contractul pentru secţiunea 3C3 Biharia - Borş este de 134 de milioane de lei și a fost semnat în decembrie 2018. Ordinul de începere a proiectării a fost primit în ianuarie 2019, iar ordinul de începere a execuţiei, în 13 aprilie. Pe această secțiune din A3 se vor construi cinci pasaje, dintre care unul peste autostradă, pe traseul către graniţa cu Ungaria urmând să se amenajeze şi o parcare în proximitatea frontierei.

Una dintre societățile grupului Selina, Trameco, în asociere cu compania Vahostav (Slovacia), a câştigat licitaţia organizată de CNAIR pentru proiectarea şi execuţia subsecţiunii de 5,3 km, între Borş şi Biharia, pentru care a semnat contractul, precum şi pentru subsecţiunea 3C2, între Biharia şi Chiribiş (28,5 km), rezultat contestat de una dintre asocierile de firme competitoare, Strabag  - Straco.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş) a început în 2004, în baza unui contract - estimat inițial la 1,5 miliarde de euro, ulterior ridicat la 2,2 miliarde, iar apoi la 7 miliarde - încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. Contractul a fost reziliat în 2013. Pentru 12,5% din autostradă statul a plătit Bechtel 1,2 miliarde de euro. Ulterior s-au dat noi termene de finalizare.

A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte independente, București – Brașov și Brașov – Cluj – Borș, lungimea sa totală fiind de 584 km. Pentru construcția autostrăzii Brașov - Cluj – Borș a existat o pauză de finanțare între anii 2010 și 2014. Ungaria va aduce Autostrada M4, Berettyoujfalu – Nagykereki, până la granița cu România în ianuarie 2020.

Comenteaza