Cumpărături prin reţele de socializare şi aplicaţii mobile

Cumpărături prin reţele de socializare şi aplicaţii mobile
Consumatorii fac din ce în ce mai multe cumpărături de pe tabletă sau pe smartphone, iar mai mult de jumătate dintre ei (55%) afirmă că au parte de oferte mai bune dacă achiziţionează produsele online decât în magazin, conform unui studiu al PricewaterhouseCoopers (PwC).

„Consumatorii vor totul şi, dacă se poate, imediat, iar retailerii trebuie să găsească o modalitate de a le livra acest lucru într-un mod profitabil. Retailerii se văd nevoiţi să-şi transforme cu totul afacerea, şi nu doar să ofere mai multe canale de vânzare", a declarat Mihaela Mitroi, reprezentant al PwC România. Studiul, derulat pe 15.000 de cumpărători online din 15 ţări, arată o imagine similară la nivel global, în care cumpărăturile făcute pe internet devin o parte tot mai importantă a comportamentului de consum. 59% dintre respondenţi au declarat că urmăresc brandurile sau retailerii favoriţi pe reţelele de socializare. Acelaşi procent spune că a descoperit un brand pe reţelele de socializare, fapt ce arată rolul important al interacţiunii pe aceste reţele între retailer şi consumatori. 55% dintre cumpărătorii online au vorbit despre experienţa lor cu un anume produs sau brand pe reţelele de socializare.

Reţelele de socializare au căpătat rolul de vitrină a magazinului: 48% au spus că au cumpărat produse utilizând reţelele de socializare, în urcare de la o zecime în 2012. PwC a comandat un sondaj online desfăşurat pe 15.080 cumpărători din 15 ţări la nivel mondial, între august şi septembrie 2013.

 

Comenteaza