Efectul Jucu rămâne și după Nokia FOTO

Efectul Jucu rămâne și după Nokia FOTO
Un nou parc industrial, de data aceasta privat, va apărea în curând lângă cel public din Jucu, Tetarom III, iar Consiliul Județean (CJ) a planificat al cincilea său parc, în vestul municipiului, au anunțat joi, la Cluj investitorii și autoritățile.

„În afară de parcurile noastre industriale Tetarom I-IV avem în vedere și al cincilea Tetarom, în zona de vest. Prețurile pe care le practicăm noi în aceste parcuri sunt dintre cele mai bune, oferim facilități și pentru firme de transport și logistică, dar în cazul în care investitorul nu își respectă contractul îl reziliem și căutăm alți investitori. Relocarea Nokia din Tetarom III a ținut mai ales de contextul mondial al pieței”, a declarat vicepreședintele CJ, Călin Tuluc.

Acesta susține că dezvoltarea unui proiect intermodal, între viitorul terminal cargo și unul de cale ferată, nu este doar de competența forului județean. „Noi îl facem pe cel de la aeroport, dar pe celălalt trebuie să îl facă CFR”, spune oficialul CJ. Investitorii l-au contrazis, afirmând că la București o astfel de facilitate a fost creată de către companii private, lucru posibil de realizat și la Cluj, dar printr-o investiție substanțială. 

Vestul, noua zonă de expansiune a Clujului

Asemenea terminale de cale ferată se vor dezvolta la Curtici și la Oradea, anunță Rareș Retegan, director general al Routier European Transport, care a informat că operatorul logistic va crea în curând un nou depozit la Gilău, alături de cel de 2.500 mp existent, utilizat aproape de capacitatea maximă. „Noile apariții în sectorul industrial, dar și faptul că ramura tehnologiei informației a generat aici mulți oameni cu salarii peste medie, care fac un consum mare, a impulsionat și partea logistică și de transport.

Vestul Clujului se va preta cel mai mult acestor construcții; noi ne-am instalat inițial la ieșirea spre sud, spre București, unde pierdeam mulți bani, ținând cont că investiția s-a făcut pe baza unor credite bancare. Din păcate, Clujul încă nu are multe spații de depozitare de clasa A, care să permită încărcarea corespunzătoare a mobilei, de exemplu”, remarcă omul de afaceri.

Unde se extind investitorii

Jucu va atrage în continuare investiții private, subliniază Florin Popescu, directorul Helios Phoenix, dezvoltator al rețelei Olympian Parks. „Avem un proiect pe 43.000 mp acolo, din care anul acesta vom finaliza prima fază, de 13.000 mp. Avem planuri de extindere la Brașov, Timișoara, cu 20.000 mp în 2016, mai vrem să cumpărăm terenuri în zona Moldovei, la Bacău sau la Iași. Noi livrăm numai spații de clasa A, mergem pe un standard tehnic clar.

La un proiect greenfield, din zonă verde, ne gândim la închiriere pe 7-10 ani, există un raport între nivelul chiriei și valoarea totală a contractului. La Cluj vedem dinamism, efervescență, au crescut mult pretențiile clienților pentru materiale de construcții mai bune. Noi venim și vom investi pentru că zona atrage, are potențial, e în creștere și încă nu este atât de aglomerată”, consideră Popescu.

Concurență la granițe

Consultantul Mihai Escu, de la CBRE România, sesizează că în zona Clujului există o tendință a apariției de mari producători auto, de companii de produse electrocasnice. Cu toate acestea, rata șomajului și apropiererea de graniță vor face ca investiții majore să apară și în alte județe. „În Satu Mare se va deschide o fabrică de componente pentru IKEA. Piața începe să își revină, dar și investitorii trebuie să își asume mai mult risc”, spune specialistul imobiliar.

Cei mai importanți jucători în sectoarele transport și logistică din România se află în perioada 21-23 aprilie la Cluj-Napoca, la evenimentul ExpoTranzit. Manifestarea grupează 500 de companii, dintre care 61 expozante, și cuprinde 12 conferințe. Principalele teme abordate sunt dezvoltarea logisticii automotive, componentele auto care atrag hoții pe șosea, securitatea mărfurilor pe durata transportului și depozitării, logistica produselor cu temperatură controlată, structura costului pe kilometru, provocările transportului internațional de mărfuri, criza de forță de muncă specializată în logistică și transport.  

Comenteaza