Finanţare de 1,5 milioane $ pentru reţeaua socială fondată în Silicon Valley de o clujeancă
- Scris de Mihai Prodan
- 02 Noi 2013, 22:19
- Economie
- Ascultă știrea
Runda de finanţare a fost condusă de Michael şi Xochi Birch, fondatorii Bebo, dar contribuţii substanţiale au livrat Avadis Tevanian, un fost tehnolog de vârf al Apple, Lars Rasmussen - inginer la Facebook şi unul dintre creatorii Google Maps, dar şi fondurile de investiţii Greylock şi Lightspeed.
Reţeaua de socializare Knotch a fost fondată de clujeanca Anda Gânscă, ce s-a mutat în 2007 în America, unde a absolvit în 2011 celebra universitate Stanford. A lucrat un an pentru un fond de venture capital care finanţa antreprenori în IT, după care şi-a fondat propria companie şi a dezvoltat propriul produs, Knotch, care vrea să schimbe modul în care utilizatorii de smartphone-uri reacţionează la mediul din jur. Inedit la această aplicaţie este faptul că părerile sunt exprimate în culori. "Ideea de bază a acestei aplicaţii este că te duci prin lume cu telefonul şi îţi exprimi părerile despre orice", spunea Gânscă în urmă cu un an, pentru ziuadecj.ro. "Asta oferim noi, o platformă unde poţi să îţi "măsori" şi să îţi exprimi opiniile, ca un termometru de sentimente".
În decembrie 2012 Anda era optimistă: voia să strângă în acest an "câteva milioane de dolari" ca să dezvolte aplicaţia. "Lucrăm patru persoane şi avem un trai de subzistenţă, pentru că încercăm să nu cheltuim prea mult din ce am strâns. Atât doar că dacă vrem să creştem echipa va trebui să strângem câteva milioane de dolari, ceea ce e foarte greu în Silicon Valley, pentru că e un spaţiu aglomerat de produse. Dar asta voi face la vară, voi strânge această sumă", spunea Gânscă în decembrie.
De ce ar alege cineva Knotch
Reputatul site wired.com explică de ce aplicaţia dezvoltată de clujeanca Anda Gânscă este mai bună decât Facebook şi Twitter, de exemplu: "Ca să obţină datele utilizatorilor, marketerii se lovesc de două probleme. Prima, opiniile dispar din feed-urile Twitter şi Facebook. A doua, chiar şi cu algoritmi sofisticaţi, nu e întotdeauna uşor să vezi dacă ne place ceva sau nu (...) Ce face Knotch unic în aglomerata lume a acestui fel de aplicaţii sunt tentele subtile de sentimente pe care le poţi exprima. În loc de a folosi un buton "like" sau un clasament cu cinci stele, îţi exprimi părerea folosind una din 10 culori, de la roşu la albastru închis. Roşu înseamnă că iubeşti ceva, în vreme ce albastru este păstrat pentru ceea ce urăşti".