Video Imagini noi de pe A3, Nădășelu-Zimbor. Când ar putea fi gata, în "cel mai optimist scenariu"

Imagini noi de pe A3, Nădășelu-Zimbor. Când ar putea fi gata, în "cel mai optimist scenariu"
| Foto: API

Cei de la Asociația Pro Infrastructură au filmat din dronă cei 30 de km dintre Nădășelu și Zimbor, un proiect complex pe un traseu dificil, cu alunecări de teren.

Tronsonul de 42 km dintre Nădășelu și Poarta Sălajului, de pe Autostrada Transilvania, a ajuns la aproximativ 20%, după un an de şantier, apreciază cei de la Asociația Pro Infrastructură, după ce au vizitat vineri zona.

Pe bucata viitorului tronson de autostradă lucrează firmele deţinute de Dorin Umbrărescu, care au contractat lucrările cu 1,4 miliarde de lei, singurul proiect finanțat prin PNRR aflat momentan în execuție.

După ce a analizat situația, API a concluzionat că "cel mai optimist scenariu" pentru deschiderea traficului pe Nădășel-Zimbor, este sfârșitul anului viitor, asta DACĂ se îndeplinesc trei de "DACĂ". Iată analiza API:

"Complexitatea proiectului este evidentă din imagini și din cifre: 8,7 km de poduri și viaducte (peste 20% din distanță), 12 milioane metri cubi de săpătură, 140 km de piloți forați pentru cele 33 de structuri și (vom vedea câte) ziduri de sprijin. Dar și un nod rutier la Zimbor și o descărcare temporară la Poarta Sălajului, plus două spații de servicii cu 30 de puncte de încărcare pentru vehicule electrice.

Toate croșetate prin dealurile transilvănene instabile. Că veni vorba, în două locuri cu alunecări masive de teren trebuie modificată soluția tehnică, antreprenorul general estimând costuri suplimentare de 250 milioane lei. În zona Nădășelu (minutul 1:45 din filmare) se propune un viaduct în aval față de un simplu debleu licitat și contractat, iar în apropiere de Topa Mică (minutul 9:00) un tunel cut&cover, în planurile inițiale fiind desenat tot un debleu.

Colac peste pupăză, statul... stă, după cum ne-a obișnuit. Avem păduri care trebuie și tăiate după ce au fost scoase din circuitul forestier acum 3 luni, situația castrului roman de la Zimbor este tot neclară, iar CNAIR evident că nu a binevoit să decidă asupra celor două soluții necesare descrise în paragraful anterior.

Concluzia? Final de 2023 pentru deschiderea traficului pe Nădășelu-Zimbor, în cel mai optimist scenariu, DACĂ autoritățile își asumă responsabilitatea și rezolvă imediat blocajele birocratice și contractuale amintite și DACĂ dealurile buclucașe decid să stea locului, iar constructorul reușește să mențină, sau chiar să crească, mobilizarea excelentă de până acum", arată cei de la API.

Comenteaza