Lucia Morariu: „Turismul intern va crește dacă se dau voucherele promise”

Lucia Morariu: „Turismul intern va crește dacă se dau voucherele promise”
Destinațiile din ţară au înregistrat anul trecut o creștere a vânzărilor de 48% față de 2015, afirmă preşedintele agenţiei clujene Eximtur.

Zona cea mai solicitată a fost litoralul, care a generat prin creșterea de 33% vânzări 9 milioane de euro, urmată de stațiunile balneare, montane și Delta Dunării, care şi-au dublat vânzările, la 3 milioane de euro. Pe segmentul leisure, 80.000 dintre clienți şi-au petrecut vacanțele în România, iar 35.000 au optat pentru concedii în străinătate. 
 
„Dacă se vor acorda vouchere promise bugetarilor va creşte turismul intern. Se vor relansa mult și unele destinații externe. Spania, Grecia, Croația, Slovenia, Italia vor fi în top, va continua să crească numărul turiștilor care aleg croaziere, programe de vacanță la munte, în Austria, Germania, destinații exotice sau destinații mai speciale, Islanda, Danemarca, Finlanda, Rusia.
 
Dacă totul se desfaşoară normal, Turcia, destinaţie pentru care au crescut solicitările în perioada de early booking, are şanse să redevină principala destinaţie externă. Pentru a oferi clienților soluții de optimizare a costurilor de călătorie, am realizat în ultimii ani investiții de sute de mii de euro în tehnologie de travel, crescând competențele echipei noastre de consultanți”,
a declarat Lucia Morariu.
 

Preţul mediu plătit pentru un pachet de servicii de business (cazare, masă, servicii de conferință, entertainment) a fost de 486 lei/angajat, cea mai solicitată destinație fiind Germania. Topul celor mai vândute destinații externe include Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania, la mare căutare fiind și programele de tip croazieră. 
 
Deşi destinaţia Turcia, cea mai importantă până în 2015, a scăzut, vânzările s-au cifrat la 11,5 milioane de euro. Eximtur a înregistrat în 2016 vânzări de 47 de milioane de euro, în creștere cu 14%. În 2016, a deservit 236.000 de clienţi şi a plătit statului taxe şi impozite de 1 milion de euro.

Agenţia deţine 28 de unităţi proprii şi francizate în 19 orașe şi avea 156 de angajaţi. În topul naţional al celor mai mari agenţii de turism din România în funcţie de cifra de afaceri se mai aflau Eurolines, Christian Tour, Happy Tour, Paravion Tour.

Comenteaza