Magistrala Sebeş – Turda, propusă pentru finanţare de Compania de Autostrăzi

Magistrala Sebeş – Turda, propusă pentru finanţare de Compania de Autostrăzi
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, în calitate de beneficiar, a demarat pregătirea aplicaţiilor de finanţare pentru proiectele încadrate ca noi, respectiv a notificărilor de proiecte fazate pentru proiectele finanţate din Programul Operaţional Sectorial de Transport 2007-2013, faza 1, şi Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, faza 2.

Instituţia va depune în cel mai scurt timp aplicaţiile de finanţare pentru proiectele prioritare de dezvoltare a sistemului de transport stabilite prin Master Planul General de Transport, scopul fiind asigurarea finanţării pentru faza 2 a proiectelor fazate. Proiectele de autostrăzi care vor face obiectul notificărilor de fazare sunt Lugoj - Deva (secţiunea Dumbrava – Deva, loturile 2, 3 şi 4); Sebeş - Turda (loturile 1, 2, 3, 4), Timişoara - Lugoj (în calcul sunt lotul 2, lucrările conexe).
 
Pentru proiecte de modernizare de drumuri naţionale urmează a fi depuse notificări de proiecte fazate astfel: DN 56 Craiova – Calafat; DN 66 Rovinari - Petroşani; DN 76 Deva - Oradea; DN 6 Alexandria - Craiova; DN 5 Bucureşti - Adunaţii Copăceni; DN 73 Piteşti - Braşov); variantele de ocolire Caracal, Carei, Braşov, Târgu-Jiu, Suceava; fazarea construcţiei Podului de la Giurgiu.
 
Proiectele care urmează a fi promovate spre finanţare integral în cadrul POIM 2014-2020: sunt Autostrada Sibiu - Piteşti (proiectare şi ulterior execuţie); drumurile expres Ploieşti - Buzău; Buzău - Focşani; Focşani - Bacău;  legătura A3 - Aeroportul H. Coandă; variantele de ocolire Târgu-Mureş, Bacău, Tecuci, Mihăileşti; modernizarea centurii rutiere a municipiului Bucureşti A1 - DN 7;  DN 2 - A2; DN Piteşti - Râmnicu Vâlcea - Racoviţă; DN Câmpina - Săcele; DN A1 - Titu - Târgovişte; măsurile de siguranţă pe DN 1; strategia ITS (proiectare), precum şi alte proiecte identificate, cu condiţia includerii acestora în Master Plan.
            
Ministerul Fondurilor Europene a lansat apelurile de finanţare pentru proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere, feroviare şi de metrou, cu un buget de 5,8 miliarde de euro (pentru toate modurile de transport) din alocarea totală aferentă POIM.

Loturile 3 şi 4, gata în 2016

Stadiul fizic în aprilie pentru lotul I al Autostrăzii Sebeş-Turda, de 70 km, cu un cost de execuţie de 541 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, era de 12,2%. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia. Lotul 2 are 24,3 km şi este delimitat de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud, iar lotul 3, de 12,5 km, se întinde de la intrarea în Aiud până la Decea. Ultimul lot are 16,3 km şi se termină în Turda. Ministrul Transportului, Dan Costescu, declara că 75 km de autostradă vor fi daţi în folosinţă în acest an, inclusiv sectoarele 3 şi 4 din Sebeş-Turda.

Comenteaza