Managerul Terapia: “Trebuie să aducem mii de asiatici ca să ne terminăm autostrăzile”

Managerul Terapia: “Trebuie să aducem mii de asiatici ca să ne terminăm  autostrăzile”
Lucrările la loturile dintre Turda și Aiud ale Autostrăzii 10 | Foto: Asociația Pro Infrastructură

Marile proiecte de infrastructură ale țării nu vor fi terminate la timp fără un import masiv de angajați din statele asiatice și în lipsa unei legislații clare în privința plății orelor suplimentare, susține Dragoș Damian, director general al companiei Terapia Cluj.

“A ghicit bine ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, nu se lucreaza nicăieri între Aiud și Sebes, la Autostrada 3. Am trecut pe acolo, în drum spre București, și nimeni nu mișca nimic. Degeaba va da bani ministrul pentru că nu sunt oameni în criza de forță de munca de azi, iar orele suplimentare sunt plafonate la 32 pe lună, astfel încât și să vrea sa vina în weekend-uri angajații n-o pot face. Trebuie să importăm la nivel instituțional zeci de mii de asiatici dacă vrem să ducem la sfârșit marile proiecte de infrastructură. Și să ridicăm interdicția de ore suplimentare. de la 32 la cel puțin 48, dacă nu chiar 60”, este de părere Dragoș Damian.

Ministrul Transporturilor a promis va aloca o sumă suplimentară de bani constructorului secțiunii de la graniță a Autostrăzii Transilvania (A3) ca să lucreze permanent. ”Metoda pe care o aplicăm pe șantierul Brașov – Râșnov o vom aplica și pe secțiunea Biharia – Borș. Dăm bani suplimentari constructorului ca să lucreze în permanență.

Diferența este că românii au utilajele aici și forță de muncă din România în timp ce ceilalți vin și subcontractează. Dacă m-aș duce acum pe șantierul de la Sebeș – Turda, cu siguranță aș constata că nu se lucrează în weekend; probabil lucrează firmele care au forță de muncă locală”, a spus Cuc.

Autostrada Sebeș - Turda (A10), de 70 km, trebuia să fie gata din 2016, iar Autostrada Transilvania Brașov – Cluj – Borș (parte a A3, de 438 km), în 2012.

Comenteaza