Plafar va produce la Cluj sucuri pentru Penny Market. Oamenii, eliminați de la bandă

Plafar va produce la Cluj sucuri pentru Penny Market. Oamenii, eliminați de la bandă

Societatea de stat de produse naturiste atrage o finanțare de 1,8 milioane de lei pentru modernizare și extinderea activității sale la Cluj. Investiția vizează automatizarea totală a liniilor de producție până la ieșirea de pe linie a produsului pus în bax și pregătit pentru livrare.

Banii vor fi folosiți de compania din portofoliul Ministerului Economiei pentru a moderniza linia de producție de la Cluj și pentru a obține capital circulant în vederea extinderii activității în zona distribuitorilor autorizați.

"Faptul că am obținut o finanțare de asemenea anvergură se datorează evoluțiilor pozitive din ultimul timp. Compania pe care o conduc a obținut în 2017 profit, după ani de zile în care a fost pe pierdere. Cu banii obținuți suntem siguri că vom intra într-o nouă etapă de evoluție ce ne va permite să fim mult mai competitivi pe piață", a declarat Lucian Bitoleanu, directorul general al Plafar.

O altă linie de business pe care Plafar o dezvoltă este aceea a furnizării de produse pentru diverse lanțuri de retail pe care acestea le revând apoi sub marcă proprie. Plafar va produce siropurile naturale „Soc cu lămâie” și „Coacăze cu zmeură” sub marca Hanul Boieresc a lanțului Penny. Societatea este în discuții avansate cu alți doi mari retaileri pentru a furniza produse în regim similar.

Pentru a crește competitivitatea sa pe piață, compania se află în proces de certificare International Food Standard (IFS), care se apropie de final. Certificatul va oferi clienților o garanție suplimentară a calității produselor. Printre acțiunile întreprinse pentru a primi certificare IFS se numără instalarea unui sistem de supraveghere video pe tot procesul de producție și eliminarea contactului uman direct cu produsele pe linia de ambalare.

"Managementul performant se vede în rezultatele companiei. Plafar este un nume foarte cunoscut românilor datorită unei lungi istorii, iar acum, cu ajutorul noilor investiții suntem siguri că are și un viitor pe măsură. Planul de investiții este unul ambițios și sunt sigur că va da rezultate în cel mai scurt timp", a declarat ministrul Economiei, Dănuț Andrușcă.

Plafar obține 80% din cifra de afaceri din contractele cu marii retaileri, 10% din cele cu distribuitorii autorizați și 10% din micile magazine care au relații directe cu compania. Aceasta a obținut în 2017 o cifră de afaceri de 5,9 milioane de lei și un profit net de 35.000 de lei.

Rezultatul net vine după o pierdere de 435.000 de lei înregistrată în 2016. Înființată în 1948, compania de produse naturiste a trecut printr-un proces de insolvență și de reorganizare în perioada 2009-2012. Acțiunile sale sunt deținute de Ministerul Economiei (51%) și de Fondul Proprietatea (49%).

Societate fără brand

După 1990, societatea și-a închis fabricile de la Roșiorii de Vede, Constanța, Timișoara, Brașov, cea de la Cluj fiind acum singura funcțională. Înainte de Revoluția, deținea zeci de clădiri şi terenuri în toată ţara. Ulterior a fost reorganizată în opt sucursale fără personalizate juridică. În 2007, statul a cedat cu 1 milion de euro brandul Plafar rețelei private de farmacii Centrofarm, prin contract de cesiune. În 2009 aceasta a intrat în insolvență, pentru datorii de 5,1 milioane de lei, ieșirea din această stare făcându-se prin vânzarea de clădiri și terenuri. În ultimii ani, guvernul a introdus-o pe lista cu societățile propuse spre privatizare, fiind interesați atât producători locali, cât și internaționali, procedură însă nefinalizată.

Comenteaza