News alert Foto Primul hotel de lux la Cluj. "Sport" se transformă în "Radisson Blu"

Primul hotel de lux la Cluj. "Sport" se transformă în "Radisson Blu"
Viitorul Radisson Blu
Primul hotel de lux la Cluj. Hotelul Sport se tranformă în Radisson Blu
Primul hotel de lux la Cluj. Hotelul Sport se transformă în Radisson Blu

Radisson Hotel Group (RHG) va avea în primăvara anului 2021 o unitate turistică de cinci stele, cu 149 de camere, prin transformarea fostului Hotel Sport de lângă Cluj Arena. Ca investitor figurează compania clujeană Winners Park Invest (WPI). 

Hotelul, care urmează să fie inaugurat peste doi ani, este dezvoltat conform poziționării Radisson Blu, cel mai mare brand hotelier din segmentul de 5* din Europa – cu un portofoliu care include renumitul Radisson Blu Hotel din București, unul dintre hotelurile de top din țară.

Cluj-Napoca, ce înregistrează anual 600.000 de vizitatori, crește în popularitate atât ca destinație de petrecere a timpului liber, cât și de afaceri, iar turiștii sunt interesați de ceea ce a fost un centru important de comerț în epoca romană și sunt nerăbdători să-i exploreze atracțiile din prezent, susțin dezvoltatorii hotelului.

„Radisson Blu rămâne cel mai mare jucător din segmentul de upper upscale din Europa. Suntem încrezători că vom dezvolta aici, împreună cu partenerii noștri, o poveste de succes, bazată pe încredere și responsabilitate”, a declarat Elie Younes, vicepreședinte executiv și director de dezvoltare în cadrul RHG.
„Suntem încântați să colaborăm cu RHG, unul dintre liderii industriei hoteliere. Am căutat un brand care să răspundă nevoilor clienților din regiunea noastră, atât pentru  turismul de agrement, cât și pentru turismul de afaceri, un brand cu care aceștia să se identifice și suntem mândri că am găsit partenerul ideal în Radisson Blu. Cluj-Napoca este o destinație ofertantă și așteptăm cu nerăbdare să deschidem porțile către toți cei care caută experiențe autentice”, a declarat Nina Moldovan, președintele Consiliului de Administrație și reprezentantul investitorului, Winners Park Invest.

Radisson Cluj-Napoca va avea 149 de camere de diverse tipuri, de la camere standard și superioare la apartamente și zone VIP. Facilitățile de cazare vor fi completate cu cele ale unui restaurant specializat, precum și sală de fitness, în timp ce pentru întâlniri și evenimente vor fi disponibile săli de conferință hi-tech și o sală de recepție de 350 mp, care poate găzdui până la 300 de invitați.

Radisson Blu este un brand hotelier de lux, care oferă servicii de bună calitate, personalizate, în spații elegante. Hotelurile sunt localizate în majoritatea orașelor mari, a zonelor importante de tranzit și a destinațiilor de agrement. Radisson Blu face parte din grupul Radisson Hotel, care mai include Radisson Collection, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson și Country Inn & Suites by Radisson.

Radisson Hotel Group este unul dintre cele mai mari grupuri hoteliere din lume, cu șapte mărci distincte și 1.400 de hoteluri funcționale și în curs de dezvoltare. Portofoliul său include Radisson Collection, Radisson Blu, Radisson, Radisson RED, Park Plaza, Park Inn by Radisson și Country Inn & Suites by Radisson. 95.000 de persoane lucrează la nivel mondial pentru RHG.

Hotel trecut prin mai multe mâini

Horia Ciorcilă, administrator al Societății de Investiții Financiare Moldova (SIF2), a achiziționat hotelul de mai mulți ani. Conform contractului, 99% din capitalul social al firmei care administra unitatea (19,2 milioane de acțiuni), a trecut în proprietatea WPI, deținută indirect de președintele Băncii Transilvania.

WPI este controlată 100% de către compania Castorius Limited Nicosia, înmatriculată în Cipru, iar ca administrator figurează Ramona Ioana Crișan, conform portalului financiar Termene.ro

În 2015, Josef Goschy, proprietar al unuia dintre cele mai mari lanțuri turistice din țară, a vândut hotelul către Societatea de Investiții Financiare Moldova, cu 4,8 milioane de euro, însă SIF2 l-a revândut lui Ciorcilă, trei ani mai târziu, cu 3,6 milioane.

Goschy și-a scos la vânzare atunci majoritatea hotelurilor și terenurilor pe care le are în proprietate la Cluj prin societatea pe care o controlează, Unita Turism Holding. Din aceste active spera să obțină 17,5 milioane de euro. Cel mai valoros activ scos la vânzare era Ștrandul Sport, situat lângă complexul hotelier. Prețul fixat se cifra la 6 milioane de euro. 

Comenteaza