Proiectul ZIUA de CLUJ (I)

Proiectul ZIUA de CLUJ (I)
Textul acesta ar fi trebuit să redea partea a doua din eseul “România ca o pradă”, prima parte fiind publicată lunea trecută sau poate ar fi trebuit să fie unul despre situaţia unui PSD sfârtecat de nerealizări, interese, candidaturi şi dileme mai mult sau mai puţin existenţiale.

Cu toate acestea, am decis să încep astăzi publicarea unui şir de editoriale despre noi înşine. Despre ZIUA de CLUJ aşa cum este ea astăzi, cum a devenit cea de astăzi şi, mult mai important, despre ce dorim să devină în viitorul imediat. ZIUA de CLUJ intră într-o nouă etapă, în care ceea ce ne-a consacrat ca domenii/preocupări jurnalistice zilnice nu va dispărea din “Noul ZIUA de CLUJ”, din contră,  unora dintre domenii, care ocupă acum două pagini, li se va adăuga o pagină în plus.

 

Trebuie să-i fidelizăm pe cititorii existenţi, dar e obligatoriu să-i aducem aproape şi pe alţii. Astăzi, ZIUA de CLUJ e, indiscutabil, cel mai bun, documentat şi lucrat vector media de pe piaţa Clujului cel puţin pe domeniile economic, administraţie publică locală şi politică. Şi cele două pagini de sport sunt comparabile cu GSP şi ProSport pe multe ramuri ale sportului local.

 

Dar aici mai trebuie să creştem ca şi cantitate a informaţiilor date cu precădere din alte sporturi decât fotbal şi baschet. De aceea vom oferi în curând un supliment de sport color în fiecare luni, începând cu sfârşitul lunii februarie. Materialele de Cultură, din păcate, în ultimul timp au ocupat prea puţin loc în ZIUA de CLUJ şi suntem totuşi într-un oraş universitar, deşi de multe ori nu prea ai zice acest lucru. E obligatoriu ca acei cititori de presă din Cluj, care caută astfel de articole, să fie deserviţi de către noul ZIUA de CLUJ.

 

La Social-Eveniment, cu siguranţă unul dintre cele mai complexe şi dificile departamente ale unui ziar, pentru că acolo te lupţi cu online-urile dedicate, televiziunile de ştiri şi nu numai şi cu radiourile, există o echipă incisivă şi foarte tânără. ZIUA de CLUJ are astăzi un departament de Eveniment extrem de competitiv, unde doar infrastructura mai trebuie îmbunătăţită şi acest lucru se va face în viitorul imediat. Din ziar există, însă, lucruri care lipsesc pentru ca el să fie cu adevărat îndeajuns de complex pentru ca un clujean care astăzi se abonează sau cumpără de la chioşc ZIUA de CLUJ să nu mai fie nevoit să cumpere şi un alt ziar local.

 

 Ziarul a fost voit poziţionat mai sus decât celelalte de pe piaţa clujeană, având un public ţintă care trebuie păstrat şi fidelizat, dar e obligatoriu să fie dublat şi de cei care azi preferă alte produse media mai vechi pe piaţă. De mult timp am afirmat că mi-aş dori să văd ZIUA de CLUJ nu doar în mediile de influenţă şi în mâinile celor care circulă cu maşina personală, şofer sau în birourile marilor firme, ale administraţiei, băncilor sau, în general, peste tot pe unde există oameni care iau decizii sau coordonează anumite activităţi din oraş şi judeţ. în aceste locuri am ajuns deja şi trebuie doar să avem grijă să nu ne dezamăgim cititorii câştigaţi în timp.

 

A venit însă vremea să coborâm mai serios în stradă, în staţiile de autobuz şi în apartamentele şi casele pensionarilor şi chiar în căminele studenţeşti, chiar dacă aceştia preferă internetul. ZIUA de CLUJ va fi un ziar al întregii comunităţi, şi nu doar al celor preocupaţi de politică, economie, administraţie publică locală, finanţe, fotbal şi baschet, urbanism, imobiliare şi tranzacţii economice spectaculoase, editoriale tăioase şi pertinente. Pentru asta, numărul de pagini va fi mărit şi, în afară de ceea ce aţi găsit până acum sau în afară de ceea ce găsiţi astăzi în paginile ZIUA de CLUJ, veţi putea să aflaţi şi o mulţime de lucruri care trebuie să aducă spre noi şi alte mii de cititori.

 

 Singurul domeniu existent deja, unde se va adăuga o pagină, va fi Economicul, cel pentru care astăzi ne citesc clujeni şi nu numai, familiarizaţi cu Ziarul Financiar sau Capital. Să nu credeţi cumva că ceea ce vom adăuga la temele de preocupare actuală va fi din domeniul infect al tabloidelor. Nu, acolo nu ne vom îndrepta niciodată! Nu ne interesează nici “maimuţele” din Obsession sau Bamboo şi nici scandalurile amoroase ale vedetelor de la CFR, “U” Cluj sau ale diverselor beizadele ori VIP-uri locale.

 

Ne-am câştigat cu mult efort o poziţie respectată şi nu avem de gând să cădem în ridicolul unor ştiri mondene doar de dragul unor citiri în plus. Rămânem un ziar serios al Clujului. Printul nu a murit şi nu va muri decât atunci când toată lumea va decide să scrie pe nisip, pereţi sau asfalt. Aşa cum  şi Caragiale ne spunea, încă de acum un secol, că pentru orice român care ştie a citi este greu a nu scrie, şansa ca în România cărţile pe hârtie şi ziarele cu miros de cerneală să nu dispară cu totul încă există!

 

Aşa că şi ZIUA de CLUJ va mai exista pe hârtie, cu un tiraj mărit, fiind dublată de un online care nu este doar o dublare în varianta “internautică” a printului. Aşa cum printul va deveni un loc în care veţi găsi exclusiv informaţii mai aprofundate decât pe online. Mâine veţi putea citi despre acţionariatul ZIUA de CLUJ de-a lungul timpului şi despre situaţia de fapt existentă astăzi, despre investiţiile financiare făcute sau doar promise în trecut, precum şi despre echipa redacţională de azi şi de mâine.

Comenteaza