Un nou început

Un nou început
Este un pariu cu o încărcătură imensă să mizezi pe quality într-un moment când presa naţională sau locală intră tot mai adânc în aria tabloidelor de tip britanic. Am reuşit în cei peste trei ani şi jumătate de când ne-am lansat pe piaţa de presă clujeană să devenim un nume de referinţă în presa locală şi regională din România.

Am reuşit să creştem tirajul print şi să creştem constant pe on-line, devenind al doilea ziar ca număr de abonamente constante lunar după fostul ziar local din perioada comunistă şi primul atât la vânzări la chioşcuri, cât şi la cititori on-line în rândul cotidienelor clujene cu ediţii print.

Am început în 2004 exact înaintea debutului campaniei electorale pentru alegerile naţionale parlamentare şi prezidenţiale, reuşind astfel să fim suspectaţi de partizanate încă înaintea apariţiei. Atunci, în 2004 au fost destui invidioşi sau răutăcioşi care să afirme foarte siguri pe ei că Ziua de Cluj va avea o viaţă de maxim 2-3 luni. Iată că, spre dezamăgirea acestora, nu numai că nu am apărut doar câteva luni, ci am trecut deja în a 44-a lună de existenţă, reuşind să devenim încă de acum un an cotidianul numărul 1 al clujenilor.

Un ziar de referinţă, un ziar care a lansat teme importante de dezbatere pentru comunitatea locală clujeană şi un ziar care s-a impus prin seriozitate, documentare profundă şi echidistanţă jurnalistică în prezentarea informaţiilor. Am fost acuzaţi, rând pe rând, că am fi ziarul PSD, al PNL, al PD sau de curând al PD-L. Că am favoriza ba Primăria, ba Consiliul Judeţean, ba nu ştiu ce echipă de fotbal în detrimentul altora. Am fost acuzaţi că suntem naţionalişti, dar am constatat în ultimele cercetări de piaţă că suntem al doilea ziar citit de către vorbitorii de limba maghiară din Cluj după cotidianul local de limba maghiară.

In paginile ziarului şi-au făcut loc absolut toţi liderii politici locali, fiind o adevărată “tribună” pentru întreaga clasă politică de pe Someş. în tot acest timp, i-am lăsat pe toţi să vorbească în gol şi am preferat să ne vedem liniştiţi de treabă şi să nu abdicăm de la credinţa că “cititorii noştri, care sunt mult mai deştepţi decât ai lor” vor înţelege că pentru noi nu există decât ei şi dorinţa de a le oferi informaţii cât mai complete şi diversificate. Cititorii au fost singurii care ne-au înţeles perfect fiecare demers şi au ales cu fiecare zi ce trecea că sunt singurii care contează cu adevărat pentru noi. Probabil de aceea am şi crescut cu fiecare zi.

Iar acum vorbesc cifrele. Cota de audienţă testată inclusiv în sondajele partidelor, desfăşurate în ultima perioadă, plasează Ziua de Cluj în fruntea opţiunilor privind presa scrisă locală din Cluj. Deşi deţinem două dintre aceste cercetări sociologice, am ales să nu publicăm date cu privire la audienţa presei scrise şi audio-vizuale din Cluj, din spirit de colegialitate pentru aceia care încearcă, chiar cu mai puţin succes, să facă presă într-un climat local clujean extrem de dificil.

Cu siguranţă, merită doar aprecieri toţi cei care continuă să creadă în această breaslă şi în profesiunea de jurnalist în capitala Ardealului. Sunt mult prea mulţi cei care nu iubesc presa, pentru a le da satisfacţie acestora.

Pentru Ziua de Cluj vine o nouă perioadă grea. Va fi timpul în care va trebui să demonstrăm că existăm ca brand de sine stătător în minţile şi sufletele clujenilor. Acum vom putea demonstra că se pot creşte tirajul şi audienţa unui ziar şi la Cluj. Vom rămâne un ziar care se va vinde la chioşc şi prin agenţi, chiar dacă la un preţ modic, pentru că nu credem în nimic ce se oferă gratuit.

Vom trimite, de asemenea, ziarul Ziua de Cluj tuturor abonaţilor ZIUA, care au optat, probabil mulţi dintre ei, pentru ediţia locală. în rest, vă lăsăm să apreciaţi Dumneavoastră, cititorii noştri din fiecare zi, munca noastră. Vă promitem că vom încerca să rămânem un ziar de referinţă pentru Cluj, având susţinerea Dumneavoastră.

Comenteaza