Daniel David vrea să se acorde o atenție mai mare profesorilor care predau în medii defavorizate: "Performanța nu o văd numai într-o logică meritocratică legată de olimpiade"
- Scris de Ziua de Cluj
- 27 Ian 2025, 11:58
- Educaţie
- Ascultă știrea

Indicatorii de performanță destinați acordării bonusurilor pentru cadrele didactice vor fi finalizați până la sfârșitul lunii mai, a anunțat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, la finalul săptămânii trecute.
Daniel David a precizat că acești indicatori, menționați în programul de guvernare, vor sta la baza premiilor și bonusurilor suplimentare față de salariul de bază și a declarat că nu vede performanța "numai într-o logică meritocratică legată de olimpiade și alte aspecte care prin excelență țin de meritocrație".
"Vor fi astfel de abordări și vom avea astfel de criterii, dar trebuie să fie și indicatori și criterii care tot de excelență țin, dar în zona de a fi mai incluzivi, de a da o atenție mare și profesorilor care fac efortul extraordinar să lucreze în medii defavorizate, în medii rurale, și așa mai departe".
În ceea ce privește salarizarea de bază, ministrul consideră că aceasta ar trebui să reflecte respectul acordat profesorilor în societate și să fie la un nivel decent. Ministrul a atras atenția, totodată, că încep să apară probleme cu resursa umană în sistem, pentru că mulți dintre absolvenți nu se mai îndreaptă spre cariera de profesor context în care ministrul a menționat în trecut necesitatea unei convergențe a salariilor din educație cu cele din sănătate, ținând cont de relevanța socială și de numărul de ani de școală necesari pentru calificare.
"Vom începe discuția la legea salarizării unitare, unde eu voi argumenta pentru acest nivel al unui salariu decent în funcție de rolul social, de nevoia pe care o avem acum și, sigur, în funcție de numărul de ani de școală pe care îi avem și în universitate și în timpul formării noastre ca profesori. (...) Eu sunt îngrijorat, de exemplu, că văd în ultimii ani că uneori cei mai buni absolvenți din universități nu mai aleg mediul preuniversitar și începem să avem probleme cu diverse materii și cu resursa umană. Și așa cum am spus în diverse contexte, când a fost o problemă în zona de sănătate, nu ne-am opus ca salariile să fie crescute dramatic în zona de sănătate, ca să țină medicii și asistentele în țară. Când am vrut să dezvoltăm zona de IT, mediul educațional nu s-a opus unor facilități care s-au oferit acolo. Ei, acum noi suntem în criză, avem o problemă foarte mare, repet, cu numărul de profesori, cu atragerea celor mai buni în sistem și vom cere solidaritate de la celelalte categorii profesionale", a mai spus David.