Ce spune David Ciceo despre raportul preliminar privind incidentul aviatic din ianuarie

Ce spune David Ciceo despre raportul preliminar privind incidentul aviatic din ianuarie
Directorul aeroportului internaţional Cluj a vorbit marţi despre concluziile preliminare ale investigaţiei demarate după incidentul aviatic petrecut în data de 7 ianuarie.

Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (CIAS) a publicat recent un raport preliminar cu privire la incidentul în urma căruia un avion a părăsit pista betonată, pe 7 ianuarie, pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj, în condiţii meteo dificile.

Directorul aeroportului, David Ciceo a comentat marţi concluziile preliminare ale documentului. „În ceea ce priveşte raportul preliminar CIAS, se vede clar că aeroportul nu are nici o vină. Rapoartele CIAS în general nu au scopul de a găsi vinovaţi, au scopul de a îmbunătăţi sistemul. Ne bucurăm foarte mult că nu au fost victime, ne bucurăm foarte mult că aeronava nu a fost avariată. Noi am avut şedinţe cu toţi cei interesaţi, Romatsa, alte instituţii, pentru a vedea modul de acţiune în cazuri similare. Repet, aeroportul nu a avut nici o vină în acest incident", a declarat David Ciceo.

Ziariştii i-au cerut directorului aeroportului Cluj să lămurească declaraţiile făcute imediat după incident, potrivit cărora pilotul ar fi solicitat controlorului de trafic permisiunea de a ateriza, pentru că ar fi avut combustibil foarte puţin.

Am spus ce a transmis controlorul de trafic aeroportului, controlorul de trafic a transmis aeroportului că nu mai are combustibil decât pentru cinci minute Această solicitare a pilotului este reală, este dovedită de înregistrări, este dovedită de rapoarte şi de asemenea de toate documentele. Deci, pilotul a făcut această solicitare dar aşteptăm raportul final al investigaţiei", a precizat David Ciceo.

Compania Blue Air a negat imediat după incident faptul că piloţii ar fi solicitat o aterizare de urgenţă şi a informat că avionul avea suficient combustibil în momentul aterizării.

Directorul aeroportului, David Ciceo, a mai fost întrebat de ziarişti cum comentează informaţia potrivit căreia pilotul nu ar fi observat balizajul de început de pistă? „Balizajul funcţiona corespunzător, luminile funcţionau corespunzător, nu cunoaştem de ce a făcut pilotul această declaraţie sau de ce el nu le-a văzut", a răspuns David Ciceo.

Reprezentantul aeroportului clujean a mai informat că operarea pe aeroport se face în condiţii de siguranţă.

„ Se conturează faptul că un factor favorizant care a dus la producerea incidentului au fost condițiile meteorologice din timpul efectuării aterizării. Comisia de investigație nu a identificat necesitatea emiterii recomandări imediate privind siguranța aviației civile, urmând ca în momentul emiterii raportului final, în funcție de concluziile la care va ajunge comisia de investigație, să se emită și recomandări cu scopul evitării, pe cât posibil, a producerii unor evenimente similare. Raportul final se întocmește exclusiv cu scopul creșterii siguranței aviației civile.De asemenea, cauzele reale și împrejurările producerii incidentului grav vor fi stabilite după încheierea tuturor cercetărilor, testelor și expertizelor și vor fi făcute publice în raportul final", se arată în declaraţia preliminară a CIAS despre incidentul aviatic de la Cluj.

 

 

 

Comenteaza