Cine va opera transportul cu atobuze în loc de tren, în 2026, pe ruta Cluj Napoca-Aleș
- Scris de Ziua de Cluj
- azi, 14:05
- Eveniment
- Ascultă știrea
Două firme au depus oferte pentru ”Serviciul de transport regulat special de călători cu autobuze/autocare de înlocuire a trenurilor de călători pentru SRTFC Cluj”. Valoarea totală estimată a contractului este de 4,5 milioane de euro.
Necesitatea achiziției este explicată prin faptul că în 8 ianuarie 2024 au început lucrările de reabilitare şi electrificare a liniei de cale ferată de pe secţia de circulaţie Cluj Napoca-Oradea și la această dată este închisă circulația pe secția de circulație Cluj Napoca-Aleșd, scrie clubferoviar.ro.
Direcția Exploatare Serviciul Mers de Tren a aprobat programul de circulație cu autobuze/autocare de înlocuire totală a trenurilor de călători pe secția Cluj Napoca – Oradea, începând cu data de 14 decembrie 2025, drept pentru care este necesară achiziționarea serviciilor de transport de călători cu autobuze-autocare de înlocuire a trenurilor, pentru o durată de 364 de zile, de la data de 14 decembrie 2025 (data schimbării planului de mers de tren 2024-2025) până la data de 12 decembrie 2026 (data schimbării planului de mers de tren 2025-2026).
La termenul limită, potrivit anunțului din SEAP, au fost primite două oferte, astfel: Individuală: Tur Cento Trans- Salaj și Asociere: Livio Dario (lider) -Alba Iulia, Diana PA.
Transportul se va realiza cu un număr minim de 17 autobuze (15 autobuze pentru curse regulate și două de rezervă). La prestarea serviciului se va utiliza și cel puțin un autobuz/autocar echipat/adaptat pentru transportul persoanelor cu dizabilități.











