Elevii clujeni cu probleme de concentrare, impulsivitate şi hiperactivitate, trataţi după un model unic în ţară

Elevii clujeni cu probleme de concentrare, impulsivitate şi hiperactivitate, trataţi după un model unic în ţară
Un număr de 30 de psihologi şcolari clujeni vor fi instruiţi cum să trateze copiii şi adolescenţii cu ADHD (Deficitul de Atenţie şi Tulburare Hiperkinetică) utilizând modelul american, adică prin lucrul în echipă multidisciplinară. Proiectul îi vizează şi pe învăţători şi profesori pentru acomodarea la clasă a acestor tineri.

În cadrul proiectului vor fi urmărite cazurile a 30 de copii cu ADHD, care vor fi trataţi prin sistemul de intervenţie complexă şi vor fi monitorizaţi de specialiştii "Asociaţiei Paşi Înainte" (o organizaţie non-profit care funcţionează sub forma unui centru de asistenţă psihologică pentru copii, adolescenţi şi tineri) pe o perioadă de 6 luni, după intervenţia psihologului şcolar. Acţiunea de la Cluj se doreşte să devină deschizător de drum la nivel naţional.

Tinerii incluşi în proiect vor învăţa să îşi pledeze cauza şi să îşi facă cunoscută condiţia în faţa cadrelor didactice.

ADHD sau Deficitul de Atenţie şi Tulburare Hiperkinetică este una din dizabilităţile psihice cu largă răspândire în rândul copiilor şi adolescenţilor din ţara noastră care este în acelaşi timp printre cele mai puţin înţelese la nivelul publicului larg, dar şi a autorităţilor. Pe scurt este vorba de copii care au probleme serioase de concentrare a atenţiei, impulsivitate şi hiperactivitate. Potrivit statisticilor Centrului Naţional de Sănătate Mintală, peste 220.000 elevi preşcolari sunt afectaţi de o formă de ADHD. Ministerul Sănătăţii nu are însă programe publice de depistare a ADHD-ului. Clujul se numără printre puţinele cazuri din ţară unde autorităţile locale au finanţat o astfel de analiză la nivelul copiilor din grădiniţele publice ale oraşului. În lipsa fondurilor pentru asigurarea de către sistemul public de învăţământ a tutorilor la clasă pentru aceşti copii, povara pregătirii şi tratării acestor copii le revine în întregime părinţilor şi cadrelor didactice. Practica a dovedit că mare parte dintre aceştia recunosc şi acceptă cu dificultate existenţa acestei dizabilităţi. De aici problemele de adaptare a copiilor şi adolescenţilor cu ADHD în mediul şcolar, creşterea gradului de expunere la activităţi infracţionale şi droguri.

Proiectul derulat de Asociaţia Paşi Înainte şi Primăria Cluj-Napoca va fi lansat oficial sâmbătă, 17 noiembrie.

Comenteaza