Protest spontan la Depoul Dej Triaj. Președintele Sindicatului Reparatorilor din Secția Dej a demisionat

Protest spontan la Depoul Dej Triaj. Președintele Sindicatului Reparatorilor din Secția Dej a demisionat
Circa 80 din cei 266 de angajaţi ai Depoului Dej Triaj au declanşat luni dimineaţa un protest spontan, ei refuzând să îşi desfăşoare activitatea.

Conform publicaţiei dej24.ro, angajații din cadrul secției IRLU (Depoul Dej Triaj) au iniţiat greva pe fondul nemulţumirilor legate de salariile mici și de condițiile de muncă precare.

„Este într-adevăr vorba despre un protest spontan, dar este vorba despre un depou care aparține de compania CFR Marfă, compania care asigură transportul feroviar de marfă. Din datele pe care le am eu, este vorba de un protest spontan, de fapt întreruperea programului de muncă al angajaților de la secția IRLU, de reparații, ceea ce înseamnă că nu este afectat traficul feroviar de mărfuri", a declarat pentru sursa citată Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR Infrastructură.

În urma protestului spontan președintele Sindicatului Reparatorilor din Secția Dej, Florin Nan, a decis să demisioneze din funcţie. El a susţinut că hotărârea a fost luată din cauza presiunilor la care a fost supus din partea conducerii, cerându-i-se să îşi convingă colegii să renunţe la greva declanşată. 

„Dragi prieteni, azi în urma acţiunii spontane de oprire a lucrului din Secţia IRLU Dej şi a presiunilor care s-au făcut asupra mea de a lămuri colegii să înceapă lucrul mi-am depus demisia din funcţia de Preşedinte al Sindicatului Reparatorilor din Secţia Dej. Îl consider un gest de bun simţ şi demnitate faţă de cei care mi-au încredinţat mandatul să-i reprezint. Din păcate îmi pare rău că trebuie să spun că după 26 de ani de la evenimentele din 1989 metodele de intimidare au rămas aceleaşi. Probabil şi din această cauză mişcarea sindicală din România e la pământ", a transmis el.

Nan a precizat că în momentul în care a preluat mandatul şi-a dorit să îmbunătăţească viaţa colegilor "care lucrează în condiţii inimaginabile, care din puţinul care îl mai au fac adevărate sacrificii pentru a scoate locomotivele la tren în timp util". El a specificat că va rămâne un susţinător al Companiei CFR Marfă, despre care crede că va reajunge pe profit.

Comenteaza