REPORTAJ Tablouri cu căldură: când arta îţi ţine de cald FOTO

REPORTAJ Tablouri cu căldură: când arta îţi ţine de cald FOTO
Printre panourile fotovoltaice, becurile cu led şi sistemele de încălzire expuse la ce-a de-a patra ediţie a Târgului EcoLogica se găsesc şi tablouri. Ce legătură au ele cu industria materialelor ecologice?

Unul dintre expozanţii Târgului EcoLogica, Lorin Drăguş, reuşeşte să îmbine utilul cu frumosul. Mai precis, reuşeşte să arate că arta nu doar arată bine, dar poate să şi ţină de cald. În plus, este şi ecologică.

Primul stand de pe partea dreaptă a pavilionului ce găzduieşte între 8 şi 11 mai târgul pare gol la prima vedere. Se vede doar o masă pe care sunt aranjate câteva pliante. Dacă ridici privirea, se pot vedea cinci tablouri aşezate frumos pe peretele standului. Doar că aparenţele sunt înşelătoare, iar tablourile sunt de fapt nişte panouri radiante infraroşu.

A trecut de la distribuţie la producţie

Drăguş şi-a început afacerea în 2005, ca distribuitor de sisteme de încălzire cu panouri electrice radiante infraroşu. După şase ani, a decis să renunţe la partea de distribuţie a acestor panouri şi să le producă singur, astfel încât să poată oferi clienţilor produse ecologice, de înaltă calitate şi la preţuri mai mici decât media pieţei.

După cum relatează cu mândrie, panourile produse de el sunt singurele care, odată ajunse la 90 de grade, reuşesc să scadă cu până la 20% nivelul de putere absorbită, economisind energie. Principiul de funcţionare este similar cu al oricărui alt calorifer, ele fiind înzestrate cu un termostat prin care se poate regla temperatura dorită.

Ca să facă trecerea, a trebuit ca pe lângă creditarea bancară să scoată din buzunarul propriu încă 60.000 de euro. Cea mai dificilă a fost, însă, conceperea panourilor în sine, care trebuiau să fie de o calitate mai ridicată decât cele pe care obişnuia să le distribuie.

De la panouri la tablouri

S-a diferenţiat de concurenţă atât prin preţurile scăzute pe care le practică (preţul acestora variază între 598 şi 997 lei), cât şi prin posibilitatea clienţilor de a-şi face alegerea potrivită. Conceptul de promovare este inedit: clienţii pot nu doar să-şi aleagă dimensiunea dorită, dar şi să le transforme în piese de artă.

Iniţial, panourile sunt albe, însă suprafaţa acestora se poate vopsi şi înrăma, transformându-se în adevărate tablouri. De această parte nu se ocupă el, însă are colaboratori spre care să îndrepte doritorii. Lucrează doar cu parteneri din România, încercând să stimuleze şi în acest fel economia.

Afacerea este nu este doar una de nişă, ci şi de sezon, mare parte a clienţilor venind în perioada de toamnă. Dacă în restul anului are câte unu-doi clienţi/zi, în sezon numărul acestora creşte la cinci-zece clienţi/zi. În total, într-un an are în jur de 800-1.000 de clienţi. Numărul pare mic, însă profiturile sunt substanţiale. Cifra de afaceri anuală este de peste 100.000 euro/an.

Panourile radiante, copilul de suflet

Firma lui Lorin Drăguş comercializează toată gama de sisteme de încălzire, dar dintre toate produsele cel mai mult ţine la panourile radiante. "De bună seamă că ne ocupăm de încălziri electrice generale, de la încălzire de bocanci până la încălziri industriale cu aplicaţii de puteri şi dimensiuni mari, dar panourile radiante cu infraroşu sunt producţie proprie, acesta este copilul de suflet, produsul pe care insistăm cu ambiţie", spune Drăguş.

La ediţia de anul acesta a Târgului EcoLogica sunt prezente 19 companii din toată ţara. Organizatorii se aşteaptă ca în cele patru zile a evenimentului să vină 2.000 de persoane.

Teodora DEMIAN

 

 

Etichete
Comenteaza