Migranți transportați în cuști metalice sudate sub caroserie. Un fost polițist era liderul grupării infracționale
- Scris de Ziua de Cluj
- 14 Oct 2024, 09:24
- Justiţie
- Ascultă știrea
Capii uneia dintre cele mai mari rețele de traficanți de persoane care activa pe teritoriul României și-au primit recent pedepsele în urma unei sentințe a Tribunalului Alba.
15 persoane, 13 români și doi cetățeni din Somalia și Bangladesh, au fost condamnate miercuri, 9 octombrie 2024, la închisoare în regim de detenție sau cu suspendare. Alți doi inculpați sunt judecați în continuare, într-un dosar disjuns din cauza principală. Dintre cei 13 cetățeni români, 10 sunt din Alba, între care și două femei, respectiv câte unul din București, Dâmbovița și Giurgiu, a informat Libertatea.
Lider al grupării infracţionale a fost identificat Andrei Dumitru Potor, fost polițist, din Alba Iulia, care a inițiat întreaga activitate cu traficul de micranţi. „Acesta a organizat, a coordonat și a participat la toate transporturile efectuate de gruparea infracțională, precum și la fiecare recrutare a membrilor noi în cadrul grupului infracțional organizat, profitând atât de nivelul de educație pe care îl are, cât și, cel mai probabil, de cunoștințele dobândite în perioada în care a avut calitatea de polițist.
Inculpatul a pus în aplicare o adevărată afacere infracțională și a făcut din traficul de migranți un mod de viață, dovadă fiind multiplele condamnări pe care le are, dispuse pentru săvârșirea aceluiași timp de infracțiuni, atât în țară, cât și în străinătate”, susțin anchetatorii. Acesta a fost condamnat la 6 ani de închisoare cu executare.
Procurorii DIICOT Alba Iulia au documentat un total de 24 de transporturi de migranți, organizate într-o perioadă de șase luni, între decembrie 2022 și iunie 2023. Suma totală care ar fi fost obținută de membrii grupării se ridică la circa 300.000 de euro.
Mașinile în care erau transportați migranții erau modificate, având compartimente special confecționate pentru transportul acestora. De asemenea, autovehiculele erau periodic schimbate, erau schimbați proprietarii și erau achiziționate din diferite județe ale țării, tocmai pentru a nu da de bănuit trecerea lor împreună prin frontieră. Inițial, transporturile s-au efectuat cu mașini mici, ce aveau compartimente special confecționate sub forma unei cuști metalice sudate sub portbagaj, fiecare autoturism transportând un migrant.
Ulterior membrii grupării au achiziționat autoutilitare/dube, pe care le au modificat special pentru transportul migranților, sudând sub caroserie, între elementele de șasiu, cuști metalice, în care încăpeau în jur de 6/7 migranți, în funcție de constituția fizică a acestora. Citeşte AICI şi fragmente din discuţiile infractorilor care au devenit probe în dosar.