Istoria reglementării jocurilor de noroc online în România

Istoria reglementării jocurilor de noroc online în România

Care sunt noile reglementări pentru jocurile de noroc din România. Cum au fost la început și cum s-au schimbat de-a lungul vremurilor.

Istoria jocurilor de noroc în România a început cu anul 1906 când a fost înființată Loteria Națională. De atunci și până în prezent, această industrie a avut suișuri și coborâșuri dar cu toate acestea, Guvernul României este concentrat pe acest sector, considerându-l o sursă de venit stabilă. Conform BonusCazino.ro, bonus casino este una dintre cele mai atractive oferte pentru jucătorii noi, care acaparează zeci de utilizatori zilnic iar acest lucru a făcut ca Guvernul Țării să își îndrepte atenția către reglementarea acestei industrii, în primul rând pentru siguranța utilizatorilor.

Prima formă de activitate a jocurilor de noroc datează de la începutul secolului XX, când a fost înființată Loteria Română - Loteria Națională. În timpul dictaturii lui Nicolae Ceaușescu, toate activitățile din acest domeniu au fost intereseze pe teritoriul țării. Interdicțiile au fost ridicate după introducerea unui guvern democratic în anii 90, când jocurile de noroc au fost din nou legalizate. Primul cazinou, post-comunist, a fost deschis în 1991, dar la fel ca în multe țări din întreaga lume, România a anticipat lent popularitatea jocurilor de noroc online după adoptarea pe scară largă a internetului.

În prezent, atât românii, cât și turiștii, au mai multe opțiuni de a participa legal la jocurile de noroc oferite de instituții fizice prezente în toată țara, cu proeminență în București.

În 2003, Guvernul a atras investiții străine în industria jocurilor de noroc, mai precis pariurile sportive, o posibilă manevrare de a arata că România este pregătită pentru UE. Odată cu intrarea în UE, în 2008, România a fost nevoită să urmeze legile și hotărârile Curții Europene referitoare la jocurile de noroc. Jocurile de noroc la distanță au fost disponibile vreme de 5 ani dar cu imposibilitatea de a oferi servicii, deoarece nu exista un organism care să reglementeze industria.

Legea privind jocurile de noroc, care era aproape inexistentă, a fost rectificată parțial în 2010, când Guvernul român a adoptat un act care a legalizat jocurile de noroc online, dar numai companiilor care au reușit să obțină o licență guvernamentală. Numai că la acea dată nu exista o instituție în măsură să predea licențe operatorilor de jocuri de noroc, astfel că, mulți operatori străini au început să-și ofere serviciile pe teritoriul nostru, nefiind împiedicați de nici un institut. La acea dată, era ilegal să joci pe site-uri străine, deoarece nu exista un organism de reglementare după cum cereau hotărârile de la Curtea Europena, totuși, nu exista nimeni care să te tragă la răspundere.

În 2013, Guvernul României a înființat Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc, organismul  de reglementare necesar pentru supravegherea activității. Inițial, ONJN a fost contestat de UE, deoarece acesta a impus oricărei firme online să aibă și o bază fizică în România și ca serverele care întrețin site-urile să fie situate și acolo iar schema de impozitare pentru poker online era pentru fiecare pariu individual. În 2014, la sfârșitul lui decembrie, ONJN și-a început activitatea, punând accent pe licențierea operatorilor tradiționali și a celor de la distanță, cu Ordonanță de urgență a Guvernului (OUG 77/2009).

Noua Legislație acoperă toate categoriile importante din această industrie, plecând de la securitate, corectitudine, protecție pentru minori și prevenirea dependenței la jocurile de noroc. Impozitul universal de 25%, a fost redus la 1%, dacă veniturile jucătorului din acest domeniu nu depășesc 600 Ron iar la veniturile mai mari de 15 000 €, cota impozitului a fost stabilită de 16%. Impozitul de 25% rămâne valabil numai pentru jucătorii care generează peste 100 000 €. Operatorii de jocuri de noroc plătesc o taxă în funcție de veniturile anuale, unde se adaugă o taxă forfetară, egală cu 16% din GGR.

Cerințele Instituției ONJN pentru cazinourile la distanță din 2013, acelea a avea o bază fizică în România și schema de impozitare pe pariu individual, au fost schimbate cu cerința obligatorie de a pune la dispoziție un cont bancar pe teritoriul României, unde jucătorii își pot depune fondurile.

România a parcurs un drum lung și a făcut un progres major în industria jocurilor de noroc dar a și fost criticată deschis de către Guvernul UE, pentru corupția existentă în aceasta categorie, blocând de altfel cererea României la Acordul de liberă circulație Schengen. În prezent, industria este reglementată de către ONJN iar cetățenii rezidenți din România au dreptul legal de a juca la jocuri de noroc numai de pe site-urile licențiate.

Comenteaza