”Golden Gate” de România se deșurubează / Iohannis, la inaugurare: "Tehnologie de ultimă generație"

”Golden Gate” de România se deșurubează / Iohannis, la inaugurare: "Tehnologie de ultimă generație"
| Foto: colaj: INQUAM_Photos_George_Calin / captura video Digimatinal

Inaugurarea din 6 iulie a podului de la Brăila peste Dunăre, supranumit Golden Gate de România, a fost făcută înainte ca lucrările să fie 100% terminate. Podului deja îi zboară șuruburile și e plin de denivelări. 

Supranumit Golden Gate de România, podul suspendat de la Brăila este cel mai mare pod suspendat construit în țara noastră și al treilea ca mărime din Europa. Acesta a fost inaungurat în 6 iulie cu mare fast, în prezența președintelui Klaus Iohannis, a premierului, Marcel Ciolacu, a președintelui Senatului, Nicolae Ciucă și a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. 

Klaus Iohanis a spus la inaugurare că podul de la Brăila este un exemplu al potențialului României de dezvoltare a infrastructurii: „Construcția aceasta este una dintre cele mai ambițioase inițiative de modernizare a infrastructurii de transport din România, realizata cu fonduri europene, cu expertiza și tehnologie de ultimă generație.”

Realitatea îl contrazice pe președinte. La doar o lună de la inaugurare au apărut probleme la podul suspendat de peste Dunăre. Mai întâi denivelări în asfalt semnalate de șoferi. Ministrul Grindeanu a precizat că vinovaţi ar fi şoferii de camioane care nu au respectat restricțiile din zilele caniculare şi că se vor face lucrări de remediere a denivelărilor de care s-au plâns șoferii. 

Într-o filmare recentă, mediatizată de digi24.ro, se observă cum undele dintre suruburile podului au fost puse de formă, acestea ies efectiv din construcţie cu foarte mare uşurinţă. Chiar dacă acestea sunt la pereţii despărţitori dintre benzile de circulaţie, pare făcută de mântuială, nici pe departe o "tehnologie de ultimă generație", aşa cum afirmau guvernanţii. 

Compania Națională de Infrastructură Rutieră dă vina pe neglijența constructorilor, dar spune că nu există niciun pericol ca podul să se prăbușească.

"Este vorba de neglijență. Pentru că, în mod normal, când sunt șuruburi, le iei dintr-un capăt și le strângi pe rând, pe fiecare. Probabil că au avut mai multe echipe. Echipele nu au fost împărțite pe sectoare, cum trebuie, și au omis, efectiv, să strângă anumite șuruburi. Să ia măsuri pentru a strânge aceste șuruburi", a transmis pentru Digi24 Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.  

Comenteaza