Dragoş Damian, Terapia Cluj: Alex Milcev, te salut cu simpatie. Nimeni nu vrea România şi Bulgaria în Spaţiul Schengen

Dragoş Damian, Terapia Cluj: Alex Milcev, te salut cu simpatie. Nimeni nu vrea România şi Bulgaria în Spaţiul Schengen

Alex, haide sa ne imaginam ca firma Frohe Weinachten GmbH din Munchen comanda lampioane de Craciun la firma 快乐假期有限公司* din Shanghai.

Transportator este compania tailandeză บริษัท คาล์ม ซีส์ จำกัด**.

Care are două variante de transport, inițial maritim către două porturi, ambele situate în Spațiul Schengen, iar de acolo transport rutier.

Varianta 1

  1. Shanghai – Hamburg distanță maritimă 12277 mile nautice, timp de navigație a 51,2 zile (ports.com)
  2. Timp de descărcare în port - 12 zile (decembrie 2022)
  3. Hamburg – Munchen distanță rutieră 776 km timp de condus 0,5 zile, la medie de 70 km/h (distanțe.ro)
  4. Total - 63,7 zile
  5. Cost pentru container - 8000 $

Varianta 2

  1. Shanghai – Constanța distanța maritimă 9465 mile nautice, timp de navigație - 39,5 zile (ports.com)
  2. Timp de descărcare în port - 4 zile (noiembrie 2022)
  3. Constanța – Munchen distanța rutieră 1706 km timp de condus 1 zi, la medie de 70 km/h (distanțe.ro)
  4. Total - 44,5 zile
  5. Cost per container - 6400 $ 

Este lesne de înțeles ce va alege firma tailandeză.

Alex, nimeni nu ne vrea în Schengen, Austria s-a „sacrificat” pentru România iar Olanda pentru Bulgaria. Croația e inofensivă, fără porturi comerciale de gabarit, țara turistică fermecătoare, s-a filmat acolo Game of Thrones.

Restul scenariilor sunt, în marea majoritate, off the topic către paranoide, România trebuia să intre în spatiul Schengen cu mult înainte de război, înainte de criza utilităților, înainte de criza de materii prime și materiale.

Iar în ce privește migrarea forței de muncă din afara UE deja intrate în România, într-adevăr, foarte probabilă odată cu intrarea României în Spațiul Schengen, asta ar trebui să fie ultima noastră problemă. De peste 10 ani trimitem în Spatiul Schengen, fără a fi parte din el, milioane de români, am început cu cei necalificați, apoi cu cei calificați și acum avem tot ce poate fi mai grav, „brain-drain-ul, pleacă medici, IT-iști și ingineri pe capete.

Și Alex, te rog, nu spune că e mai complicat de atât, că nu e, nimic nu este mai puțin complicat decât banii. Așadar, încercăm și la anul...

* google translate engleza-chineza Happy Holidays Limited

** google translate engleza-tailandeza Calm Seas Limited

Comenteaza