Problemă cu banii prin PNRR pentru METORUL din Cluj. Ce a declarat premierul Ciolacu, după vizita la Bruxelles

Problemă cu banii prin PNRR pentru METORUL din Cluj. Ce a declarat premierul Ciolacu, după vizita la Bruxelles

Premierul Marcel Ciolacu dă vina pe cei care au negociat planul PNRR pentru problemele pe care le înregistrează România în realizarea jaloanelor asumate, necesare pentru absorbția de fonduri europene. O anumită sumă din cererea de plată numărul 3 va fi reţinută pe o perioadă de 6-8 luni, dar asta nu înseamnă că România va pierde acei bani.

Şeful Executivului a menţionat că problemele sunt jalonul cu microîntreprinderile, companiile din energie cu selecţiile şi, pe transporturi, metroul de la Cluj-Napoca.Ciolacu a spus că cei care au negociat PNRR pentru România au scris ”tâmpenii” și că ”atât i-a dus mintea”.

 ”Sunt ferm convins, cu o anumită sumă din cererea de plată, numărul trei va fi reținută pe o perioadă de șase luni, maximum opt luni, opt luni de zile pentru a se închide toate lucrurile. Exact ce m-ați întrebat dumneavoastră. Ca să reaprobi printr-o selecție normală, având o altă lege, noile consilii de administrație, procedura durează între 6 și 8 luni. Și atunci, comisia, în funcție de cât ai îndeplinit din jalon, o să rețină o sumă de bani. Asta nu înseamnă că România va pierde acei bani.” MAI MULTE AICI!

Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) a fost elaborat de fostul ministru Cristian Ghinea și echipa sa din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).

Ce se întâmplă cu metroul din Cluj

Primele informații privind problemele cu banii din PNRR pentru metroul din Cluj au venit din partea deputatului Sabin Sărmaș, fost candidat la funcția de primar a municipiului. Acesta a declarat că ''banii se vor pierde pe de-o parte din pricina întârzierilor lucrărilor, iar pe de altă parte din cauza unor vicii de procedură în procesul licitației pentru atribuirea lucrărilor''. 

La câteva zile, viceprimarul Dan Tarcea, a spus la ZIUA LIVE că nu există riscul pierderii banilor. 

Constat cu mare uimire cum se activează unii doar în partea de campanie electorală. S-a activat extrem de mult când a fost candidat, acum urmează alte alegeri și probabil va dori să candideze la funcția de deputat, dacă nu i-a ieșit la funcția de primar. Timp de opt ani de zile, cât a fost consilier local, cât a fost deputat, nu l-am văzut interesat de niciun proiect al Clujului, nu l-am văzut legându-se cu lanțurile pe holurile Parlamentului ca să facă ceva pentru Cluj cât timp a fost acolo din partea PNL. Acum, brusc, este foarte interesat de ce se întâmplă în oraș

Oare până când clujenii o să accepte toate minciunile și toate dezinformările unor astfel de oameni? Răbdarea este o virtute, avem răbdare și toate acest povești pe care le scot unii și alții o să iasă la lumină, toate minciunile pe care le spun. Sper ca atunci clujenii să se trezească și să vadă care sunt impostorii și cine sunt cei care vor să intre cu orice preț în viața clujenilor și de fapt nu îi interesează ceea ce se întâmplă în oraș.

Cum să aibă licitația vicii de procedură când a fost verificată de toate instituțiile statului și la fiecare pas am avut avizul Agenției Naționale de Achiziții Publice? ANAP a verificat fiecare pas, a verificat caietul de sarcini, a verificat contractul și a supervizat pe toată perioada procedurii licitației pentru metrou. Totul s-a făcut în concordanță cu legile și cu procedurile statului român, cu verificarea autorităților statului. Aș vrea să le spun clujenilor că acest proiect este în graficul transmis ministerului Transporturilor, ne consultăm cu Ministerul Transporturilor. În această toamnă trebuie să ajungă cele două cârtițe la Cluj, asta înseamnă că acestea sunt deja date în lucru. Perioada pe care aceste două cârtițe trebuie montate este de aproximativ două luni și jumătate și lucrările de săpătură vor putea începe pe strada Teilor. (…) La începutul anului 2024, noi am primit o primă tranșă de bani, de 215 milioane de lei. ”, a explicat Tarcea.

Dan Tarcea a criticat aspru lipsa de informare a oponenților săi politici și a făcut un apel la bun-simț și responsabilitate.

 „O altă minciună spusă de acest domn este că licitația a fost anulată în anul 2024 de către primărie, o altă minciună gogonată. Primăria a făcut o singură licitație pentru metrou, în anul 2023. În momentul în care tu vrei să fii primarul Clujului, în momentul în care tu vrei să reprezinți clujenii, în momentul în care tu ești deputat în Parlamentul României, ar trebui să ai minimul de bun simț să te informezi înainte, să poți face diferența între licitația la metrou și licitația de supervizare înainte să ieși în spațiul public și să împroști cu noroi. Cred că măcar atâta bun simț trebuie să ai. Dacă știe, înseamnă că este rea credință și cred că clujenii au văzut și vor vedea în continuare cine este acest individ”, a mai explicat viceprimarul.

În final, Dan Tarcea a făcut un apel public la dovezi concrete din partea celor care aduc acuzații nefondate: „Dacă are date, să le furnizeze, să vină cu date concrete, nu să arunce cu mizerii și cu noroi în spațiul public. A cui interese le reprezintă?”.

Miercuri, 5 iunie 2024, au început lucrările la metroul din Cluj-Napoca. La inaugurarea șantierului au participat, alături de edilul Emil Boc și autorități locale și județene, și Marcel Ciolacu - premierul României, Nicolae Ciucă - președintele Senatului, Sorin Grindeanu - ministrul Transporturilor, Marcel Boloș - ministrul Finanțelor, Vasile Dîncu - fost vicepremier și ministru al Apărării, Lucian Bode - vicepreședinte al Camerei Deputaților, Daniel Buda - europarlamentar.

Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran. Valoarea totală a contractului este de 13,69 miliarde de lei, din care 1,48 de miliarde de lei sunt fonduri din PNRR, 41 de milioane de lei de la bugetul Primăriei, iar 10,04 miliarde de lei de la bugetul de stat.

 

Comenteaza