Rexton, coreanul cu profil de luptător de la SsangYong

Rexton, coreanul cu profil de luptător de la SsangYong
Rexton, coreanul cu profil de luptător de la SsangYong
Rexton, coreanul cu profil de luptător de la SsangYong
Rexton, coreanul cu profil de luptător de la SsangYong
Rexton, coreanul cu profil de luptător de la SsangYong

SsangYong este un brand coreean cunoscut pe piața locală mai cu seamă pentru modelul Rexton ce, în urmă cu 30 de ani, era o variantă extrem de atractivă datorită combinației unor caracteristici solide, la costuri extrem de decente față de concurența europeană (manoperă asiatică de încredere, motorizare Mercedes, etc).

Ei bine, astăzi Rexton este, foarte probabil, cel mai “musculos” SUV, la nivel de design, din oferta de mașini noi de pe piața autohtonă, unul dintre modelele neschimbate față de ceea ce prezintă SsangYong peste ocean, acolo unde, după cum știm prea bine, “muscle car” este mereu la cea mai mare căutare. 

Mașina, la prima impresie, te cucerete prin grilă frontală imensă, ce alături de farurile prelungite pe aripă, la o înălțime de la sol de 224 mm, duc mai degrabă cu gândul la un tanc cu design modern decât la un elegant SUV de stradă. Este, după cum spun producătorii, o “frumusețe impunătoare”.

Jantele de aliaj (până la 20 inch), scaunele învelite în piele Nappa, incredibil de moale și relaxantă, cu aspect matlasat, alături de lămpile subtile din pragul ușii, luminițele montate în panoul de bord și finisajul ușii duc cu gândul însă în direcția opusă, spre luxul ce definește îndeobște brandurile de mare clasă.

Vorbind de propulsor, motorul diesel de 2,2 litri al Rexton (202 CP, 441 Nm) oferă un cuplu motor generos care face condusul o plăcere și este de ajutor și în cele mai dificile situații, fie că este vorba de accelerare sau de tractare. Noua transmisie automată cu 8 trepte asigură schimbarea lină a treptelor de viteză și economie de carburant în orice interval de viteze. Automobilul este echipat în spate cu suspensie independentă multilink cu 10 brațe (la echiparea Premium), care garantează confortul perfect la viraje și în mers. În condiții normale de deplasare, automobilul funcționează cu tracțiune pe roțile din spate, care îmbunătățește stabilitatea în mers datorită distribuției optime a greutății. În varianta cu tracțiune integrală temporară, șoferul poate să aleagă între două tipuri de tracțiune integrală. Rexton poate tracta remorci cu greutatea de până la 3 tone.

Tracțiunea integrală cuplabilă 

Datorită posibilității de cuplare a tracțiunii integrale, șoferul poate să decidă când dorește să activeze sistemul, în funcție de schimbările condițiilor de deplasare pe drumuri sau în afara acestora. Cu acest sistem, deplasarea este mai sigură și mai eficientă decât cu un sistem de tracțiune integrală permanentă. 

2H – pentru deplasarea normală pe drumuri

4H – pentru drumuri alunecoase și off-road

4L – reductor – pentru teren dificil și la viteze reduse 

Sistemul de divertisment din Rexton – compatibil cu Apple CarPlay și Google Android Auto, se remarcă printr-un ecran tactil de înaltă rezoluție cu diagonala de 9,2”. Cele patru camere video exterioare garantează șoferului vizibilitate de jur împrejurul automobilului, astfel manevrele de schimbare a direcției și de parcare devin simple și sigure. Pentru ușurarea parcării, la mersul înapoi, oglinzile retrovizoare exterioare sunt înclinate automat în jos. Panoul de instrumente complet digital, frână de parcare electronică cu funcție Auto Hold, echiparea cu port USB și ecran digital pentru redarea de filme HD, completează dotările la acest capitol.

Tehnologie avansată

Noul Rexton oferă cele mai noi sisteme de siguranță, care îmbunătățesc siguranța, ușurează utilizarea și cresc confortul la volan.

Tempomat adaptiv inteligent care, în plus făță de funcțiile tempomatului adaptiv, menține automobilul în centrul benzii de circulație prin controlul automat al direcției, asistență pentru menținerea pe banda de circulație, avertisment privind atenția șoferului, asistență la menținerea în centrul benzii de circulație, alertă privind distanța de siguranță, alertă și intervenție la traficul în spatele automobilului (la ieșirea cu spatele dintr-un loc de parcare, sistemul frânează automat dacă există pericol de coliziune), asistență pentru prevenirea coliziunii în unghiul mort și avertizare la ieșirea din automobil.

La nivel de siguranță, noul Rexton este echipat cu nouă airbaguri, inclusiv airbag pentru genunchii șoferului și airbaguri laterale în rândul al doilea de scaune. Volanul și coloana de direcție pot absorbi forța impactului și astfel se reduce la minim pericolul leziunilor toracice la șofer; tetierele active se deplasează în făță în cazul unei coliziuni pentru a proteja coloana cervicală a ocupanților. Sistemele pentru îmbunătățirea siguranței și confortului la volan sunt semnal de oprire de urgență (ESS), asistență la coborârea pantelor (HDC) și asistență la pornire în rampă (HSA).

Portbagajul variază de la 236 l, în varianta cu 7 scaune funcționale, la 1806 l, în varianta rabatării tuturor scaunelor cu excepția celor ale șoferului și pasagerului din dreapta. Reglajele pentru scaunul șoferului, volan și oglinzi retrovizoare pot fi memorate de sistem pentru până la trei șoferi diferiți.

Cu prețuri ce pornesc de la de 33.990 Euro (TVA inclus*), nivel de echipare Rexton Club, și garanție extinsă 5 + 5 ani**,  noul SsangYong Rexton este cu adevărat imbatabil. Viitorul ne va spune, asemenea multor altor modele coreene, cât de mare va fi cota de piață dobândită după ce va câștiga și încrederea potențialilor clienți. 

*Ofertă valabilă de la 15 decembrie 2022, pentru nivelul de echipare Rexton Club RWD. Pentru a vedea toate ofertele în variantele de echipare Clever și Premium, consultați aici oferta completă - https://www.ssangyong.ro/files/Rexton_G4_Y450_Lista_Preturi_RO_15_dec_22_v1.pdf

**Garanția oferită este formată dintr-o garanție de producător de 5 ani/100,000 km + 5 ani/150,000 km de garanție extinsă pentru motor, transmisie si sistem turbosuflantă. Detalii complete si condiții la dealerii autorizați SsangYong sau pe www.ssangyong.ro

Comenteaza